Guitar Nilsson Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Har ni redan sett denna? Kan kanske påvisa skillnader mellan olika lurar? Jag hörde inget under 187 hz och inget över 250 hz. Det var mycket bättre än vad jag trodde. http://www.phys.unsw.edu.au/jw/hearing.html
djbolton Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Ja, det är väl ungefär det registret du sjunger i också😆 Mina inbyggda högtalare i laptopen klarade ungefär mellan 187Hz och 8KHz vid ca 2/3 volym. /Johan P.S. Jag skojade bara, jag menade inget illa, jag tycker att du har ett fint lågt register i din sång.D.S.
pxm Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 (redigerat) hörde allt ned till mellan +90-93 dec.. bra test faktiskt Edit- jag såg inte att man skulle använda lurar-jag använde mina monitors. Redigerat 4 februari 2011 av pxm
Guitar Nilsson Postat 4 februari 2011 Trådstartare Postat 4 februari 2011 Ja, det är väl ungefär det registret du sjunger i också😆 Mina inbyggda högtalare i laptopen klarade ungefär mellan 187Hz och 8KHz vid ca 2/3 volym. /Johan P.S. Jag skojade bara, jag menade inget illa, jag tycker att du har ett fint lågt register i din sång.D.S. Inte sjunger jag väl så högt?
BluesBoy Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 -18dB, 30Hz -9dB, 12kHz Man skulle nog ha använt öronproppar mer när man var yngre. 😛
KillwithSkill Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Har inga lurar här som funkar bra. Men med subban på golvet så gick det fint hela vägen från 30Hz till 12kHz därefterhörde jag ingen ton Barta ett knäpp och en olustig känsla att "-Jag hör fan i mig nånting!"
kardo Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Inte sjunger jag väl så högt? Hör du inget över 250 Hz ???
Naymari Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 -24dB på 30 Hz -39dB på 16kHz ajah, helt ok antar jag. Andvände dock inga jättebra lurar, andvände de jag har som är slutna.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.