Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Har precis inhandlat ett Saffire 6 USB- extern ljudkort att använda till min Macbook (vita macbooken i plast, från 2009). Jag har installerat medföljande skivan efter konstens alla regler och datorn verkar hitta kortet men vill inte spelas upp ljudet genom kortet. Jag har valt ljudkortet som in- och utljudskälla i både "Ljud/Midi-inställningar" och i ljud-delen i "Systeminställngar" där visas följande meddelande:

"den valda enheten saknar reglage för ljud ut"

Någon som har en idé?

Tacksam för hjälp!

Mvh Albin

Annons
Postat

Hej!

Shit va trist!

Finns det något värre än att köpa en ny leksak och så funkar den inte?

Jag har ingen erfarenhet av ditt ljudkort men jag har några saker du kan kolla upp som är mer generella.

Det första du bör kolla är om det finns nyare drivrutiner på deras hemsida. Det är för övrigt ett tips oavsett vad det är för grunka du köpt, skrivare, skanner, ljudkort.... Glöm skivan som följde med och ladda hem det senaste från nätet.

Sen bör du koppla ljudkortet till en egen ingång på datorn och inte till en USB-hubb.

Focusrite har ju en bra supportsida också. Här är några macspecifika artklar.

http://www.focusrite.com/answerbase/en/category.php?id=66

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.