JohanElfstrom Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Jag mixar era låtar gratis, helst Metal men alla genrer går bra. Jag vill ha ljudfilerna döpta och utan EQ och effekter. maila mig på johan.elfstrom.kga@folkbildning.net gå inpå länken nedan om ni vill höra mina låtar som jag mixat. www.myspace.com/deaddecemberband
Die Hard (oregistrerad) Postat 4 februari 2011 Postat 4 februari 2011 Gå in på ultimate metal forum. Finns gott om bra gratismixar där att jobba med. Allt från egna till några bra Metallicacovers.
JohanElfstrom Postat 4 februari 2011 Trådstartare Postat 4 februari 2011 tack så mycket! 😄 ska kolla in det!
afatecs Postat 14 februari 2011 Postat 14 februari 2011 kanske skulle vara sugen att antasta något av mina verk. inget direkt ap grymt inspelat dock inte helt värdelöst. men alltid kul med lite utmaning kanske 😉 genren är rock/punk metal typ....
JohanElfstrom Postat 15 februari 2011 Trådstartare Postat 15 februari 2011 Självklart! du kan maila låten/låtarna till mig på johan.elfstrom.kga@folkbildning.net
Badertheinvader Postat 15 februari 2011 Postat 15 februari 2011 Gå in på ultimate metal forum. Finns gott om bra gratismixar där att jobba med. Allt från egna till några bra Metallicacovers. Jag har regristrerat mig på Ultimate Metal Forum men hittar inte låtarna. Vart ska jag trycka?
JohanElfstrom Postat 16 februari 2011 Trådstartare Postat 16 februari 2011 Jag har regristrerat mig på Ultimate Metal Forum men hittar inte låtarna. Vart ska jag trycka? Hittade inte heller något där! :S
LIIKET Postat 16 februari 2011 Postat 16 februari 2011 http://www.ultimatemetal.com/forum/production-tips/515941-list-raw-songs-our-mixing-practice.html
JohanElfstrom Postat 25 februari 2011 Trådstartare Postat 25 februari 2011 Fortfarande sugen på att mixa låtar! har ni någon låt så skicka den gärna, jag behöver träna! 🙂
JohnRick Postat 25 februari 2011 Postat 25 februari 2011 Samma här. Men mer inne på jazz-/funk-/fusion-orienterat material (tänk weather report). Lägg en rad.
Jonizots Postat 25 februari 2011 Postat 25 februari 2011 Ska snart spela in lite rapp om de är intressant? 🙂 köpte nys ny iMac 27" och körde jämt Adobe Audition vilket funkar mindre bra på min mac iaf... Så vad mixar du i ? 🙂 //jonathan
JohanElfstrom Postat 25 februari 2011 Trådstartare Postat 25 februari 2011 Jag använder Cubase, men bounca spåren till .wav-filer så äre ju bara för mig eller någon annan som vill mixa att importera dem i vilken DAW som helst! 🙂
kallegreiff Postat 25 februari 2011 Postat 25 februari 2011 Tjena Johan, Är du fortfarande intresserad av att mixa? Jag är själv helt nybörjare inom inspelningsområdet, men tycker det är svinkul! Har spelat in en metall låt och försöker mig på mixandet, men blir inte riktigt nöjd. Om du har lust får du gärna ge dig på den.. Det är ju kul att se hur det låter med någon annans influenser!! Inspelningen är inte heller någon proffsinspelning.. Men det kan ju som sagt vara kul att se hur den blir i någon annans ägo! /Kalle
JohanElfstrom Postat 3 mars 2011 Trådstartare Postat 3 mars 2011 Jag mixar jätte gärna din låt, är tacksam för allt jag kan komma åt haha! du kan ju zippa ljudspåren och skicka till mig via www.skickafilen.se min mail address är elfstrom_91@hotmail.com eller johan.elfstrom.kga@folkbildning.net
Terror Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Hur gör du då om man har MIDI-spår? Tex så har jag trummor från addictiv drums..
JohnRick Postat 6 mars 2011 Postat 6 mars 2011 Hur gör du då om man har MIDI-spår? Tex så har jag trummor från addictiv drums.. Då fryser eller bouncar du ner spåret till en audiofil och skickar den. Alternativt exporterar midifilen.
JohanElfstrom Postat 11 mars 2011 Trådstartare Postat 11 mars 2011 Det går bra att skicka en midifil, jag har tillgång till "EZdrummer Metalheads" och "Battery"
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.