Jump to content
Annons

Medlemsbesvär och stimgrejs


Coffeemidget

Recommended Posts

Vilken passar bäst om man om man skriver texter och gör musik och sketcher eller manus och spelar in och ljudsätter etc..

STIM eller SAMI eller IFPI? missar jag nån viktig nu?

Har läst på deras sidor men det e ingen vidare hjälp, det står bara att man måste ha spelats offentligt före man kan bli medlem, men det är ju ett moment 22, Jag vill ju vara medlem före så jag kan få pröjs.

Vill gärna skydda min musik på något sätt men stim skriver på sin hemsida att de inte skyddar nåt, men fick höra att stim va mer för de som skriver texter. Ska jag börja posta saker till mig själv eller finns de bättre alternativ?

obs, jag sökte i forumet men fick bara felmeddelanden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om Stim:

Du ansöker om medlemskap när du blivit spelad offentligt, sedan betalar Stim ut din ersättning retroaktivt. Det tar otroligt lång tid innan man får se några Stim-pengar, bara så du vet. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Sydda sin musik då? Jag vill ju inte va så arrogant å tro att jag kommer få pengar.. Vill bara ha trygghet egentligen när jag slevar ut grejor jag gjort nånstans.. Tänkte ju skicka in en låt till han Misanthropunk, Men jag vet ju inte om de bara e å skicka eller om jag måste ha nåt iordning först

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Sydda sin musik då? Jag vill ju inte va så arrogant å tro att jag kommer få pengar.. Vill bara ha trygghet egentligen när jag slevar ut grejor jag gjort nånstans.. Tänkte ju skicka in en låt till han Misanthropunk, Men jag vet ju inte om de bara e å skicka eller om jag måste ha nåt iordning först

En STIM registrering skyddar inte på något vis ditt material. Den sekunden som du komponerar något så blir du upphovsman och har så mycket copyright man kan få.

Kan vara bra att veta

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Sydda sin musik då? Jag vill ju inte va så arrogant å tro att jag kommer få pengar.. Vill bara ha trygghet egentligen när jag slevar ut grejor jag gjort nånstans.. Tänkte ju skicka in en låt till han Misanthropunk, Men jag vet ju inte om de bara e å skicka eller om jag måste ha nåt iordning först

En STIM registrering skyddar inte på något vis ditt material. Den sekunden som du komponerar något så blir du upphovsman och har så mycket copyright man kan få.

Kan vara bra att veta

Jo. De har ju vart mantrat i varje info@stim post ja fått.

Räknas de om jag spelats på krogar där jag bor?

Link to comment
Dela på andra sajter

Okej. Sydda sin musik då? Jag vill ju inte va så arrogant å tro att jag kommer få pengar.. Vill bara ha trygghet egentligen när jag slevar ut grejor jag gjort nånstans.. Tänkte ju skicka in en låt till han Misanthropunk, Men jag vet ju inte om de bara e å skicka eller om jag måste ha nåt iordning först

En STIM registrering skyddar inte på något vis ditt material. Den sekunden som du komponerar något så blir du upphovsman och har så mycket copyright man kan få.

Kan vara bra att veta

Jo. De har ju vart mantrat i varje info@stim post ja fått.

Räknas de om jag spelats på krogar där jag bor?

Jo det ska räknas egentligen men pubar och krogar brukar vara slarvigare med den saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

dämn... Jag får helt enkelt börja agera... skicka bös till p3 demo

Men pubar är lika skyldiga att rapportera till STIM som snubbarna på globen egentligen.

hmm. men iaf, om jag ska skicka iväg något till misanthropunks lilla skivgrej behöver jag alltså inte göra mer än att bara sleva iväg en låt och hoppas att den kommer med? skulle ju vilja se nåt kontrakt eller nåt först så jag vet vad dom har för skyldigheter när de får använda mina grejor på sin cd

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...