Sunker Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Håller på att spela in en låt i Cubase 5, och nu börjar jag ha så pass många vst-pluggar så att processorn säger ifrån. Har därför kört en mixdown på de spår med pluggar som jag för tillfället inte behöver skruva något på. Det jag undrar är om det går att tillfälligt inaktivera de ursprungliga spåren med pluggar så att processorn kan få lite arbetsro? Jag vill alltså inte ta bort dem för evigt, utan ha möjligheten att aktivera spåret igen om det är något som skulle behöva ändras. Erik
Sunker Postat 2 februari 2011 Trådstartare Postat 2 februari 2011 ÄR det verkligen så enkelt? Känns som att processorn får jobba lika hårt efter att jag mutat som innan. Lagg vid uppspelning och så...
Kink G Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Freeze är en mycket användbar funktion, du låser spåret för ändringar och spar processorkraft, du kan senare "tina" upp spåret och göra ändringar om du vill... 1
Totmusic Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Absolut Freeze. Då görs en "audiokopia" av vst spåret. Klicka på snöflingan vid laddade vsteer. Går som Kink G skrev här ovan att att tina upp senare.
D200 Postat 2 februari 2011 Postat 2 februari 2011 Om du redan bränt ut dem och är nöjd med det så är det ju bara att klicka av pluggen om du först öppnar den så du ser den och sen klickar i vänstra hörnet så avaktiveras den...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.