Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej jag har köpt ett ljudkort Avid Mbox 3 och vill kunna få ljud ur mina datorhögtalere på något sett då jag just nu inte har råd att köpa riktiga studiomonitorer för tillfället. Här är mina högtalare http://www.pricerunner.se/pi/267-464926/MP3-och-PC-hoegtalare/Logitech-Z-4i-2.1-produktinformation

Har en Pc så alla vet; Och har varit inne på kontrollpanelen och försökt ändra inställningarna så ja kan få ljud från min mbox och ut i högtalarna men hittar inget. Om nån vet vad jag kan göra eller vet om det ens går vore det snällt!

Tack på förhand!!

Annons
Postat

Nej det har jag inte. alltså alla utag finns på baslådan som det går en kabel tiil volumknappen och två kablar till varje högtalare och en typ AUX kabel som är grön går till datorn. har S/PDIF in och ut på mboxen och och två ingångar för studiomonitorer Ursäkta om jag förklara dåligt men är inte så bra på det här.

Postat (redigerat)

Nej det har jag inte. alltså alla utag finns på baslådan som det går en kabel tiil volumknappen och två kablar till varje högtalare och en typ AUX kabel som är grön går till datorn. har S/PDIF in och ut på mboxen och och två ingångar för studiomonitorer Ursäkta om jag förklara dåligt men är inte så bra på det här.

Om du vill använda dina högtalare med din M-box så måste du koppla dem till denna annars blir det svårt. 😉

http://www.google.se/search?as_q=koppla+datorh%C3%B6gtalare+till+ljudkortet&as_epq=&as_oq=&as_eq=&hl=sv&biw=1000&bih=670&num=100&lr=&cr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=http%3A%2F%2Fforum.studio.se%2F&as_rights=&safe=off&btnG=S%C3%B6k+p%C3%A5+Google

EDIT: Fel länk ...

Redigerat av Gilbert
Postat (redigerat)

S/PDIF står för ”Sony/Philips Digital Interconnect Format” och är en digital koppling. Dina högtalare har troligtvis ingen sådan ingång (rätta mig om jag har fel). Normalt så har vanliga datahögtalare en 3,5mm TRS (Tip Ring Sleeve, ”Tele”) –kontakt (hane), (d v s en obalanserad stereokoppling).

För att koppla dessa högtalare så måste du köpa en adapter som omvandlar från detta (hona i denna ände) till det som ska in i M-boxen (eller ut ur rättare sagt ...). M-boxen har TRS utgångar (men en för L och en för R, balanserade m a o) så du behöver följande (förutsatt att mina antaganden stämmer); 3,5mm TRS hona - till - 2x (L&R) TS (6,3mm, hane).

Redigerat av Gilbert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.