Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Det är ofta som jag skriver MIDI-noter musen i key-editorn i Cubase. Men när jag "klickar ut" tonerna så är det så SKETANS hög volym! Hur ändrar jag det?

Annons
Postat

Det är ofta som jag skriver MIDI-noter musen i key-editorn i Cubase. Men när jag "klickar ut" tonerna så är det så SKETANS hög volym! Hur ändrar jag det?

Kika i manualen, ledtråd = velocity.

Postat

Nu har jag kikat, och jag hittar inget.. bara hur jag ändrar velocity på de redan skrivna tonerna, men det visste jag ju redan.. Jag vill ju ändra grund-setupen liksom.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Nu har jag kikat, och jag hittar inget.. bara hur jag ändrar velocity på de redan skrivna tonerna, men det visste jag ju redan.. Jag vill ju ändra grund-setupen liksom.

Ändra grund-setupen? 😕 Vad är det du menar? Är det volymen du vill ändra på eller något annat?

Postat

Längst upp när du är i MIDI-editorn finns det en ruta där du ställer in vilken velocity det du klickar in ska ha, brukar stå på 100 som default tror jag. Dra ner den till det du vill...

Postat

Okej, nu ska jag försöka förklara tydligare:

Jag ska redigera/skriva midinoter med hjälp av pianorollen i Key editor.

När jag klickar ut noter med musen så får noten velocity 100. Med vissa instrument är 100 ashögt.

Hur kan jag göra så att det inte är 100 som default, utan t ex 70 istället?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Okej, nu ska jag försöka förklara tydligare:

Jag ska redigera/skriva midinoter med hjälp av pianorollen i Key editor.

När jag klickar ut noter med musen så får noten velocity 100. Med vissa instrument är 100 ashögt.

Hur kan jag göra så att det inte är 100 som default, utan t ex 70 istället?

Men hur ska du ha det? Vet du eller vet du inte? 🤪

Nu har jag kikat, och jag hittar inget.. bara hur jag ändrar velocity på de redan skrivna tonerna, men det visste jag ju redan..

Postat

Längst upp när du är i MIDI-editorn finns det en ruta där du ställer in vilken velocity det du klickar in ska ha, brukar stå på 100 som default tror jag. Dra ner den till det du vill...

Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.