Jump to content
Annons

Prassel, måste ha hjälp!


Hammar

Recommended Posts

Hej, Mitt problem är att jag hör *datorprassel* i mina monitorer.

Typ om jag skrollar eller nått så hör jag det i högtalarna.

Plus att det e ett konstant prassel. Och jag vet att det e datorn som ger i från sej ljud, inte monitorerna.

Måste lösa detta problem, otroligt irriterande!!

/E

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kör med ett vanligt inbyggt grafikkort för tillfället. Det konstiga är att mina gamla högtalare inte prasslade nånting, och det va vanliga stereo högtalare.. men ja vet att det inte e fel på hötalarna för kopplat man dom till tex Ipoden så e dom knäpp tysta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bero på att dina monitorers slutsteg jobbar på max (eller nära max) och att då ev. störningar kommer att höras väl jämfört med om vanlig stereo, framförallt om du nu ställer volymen digitalt (i mjukvaran = inte optimalt). Detta problem kommer troligtvis att försvinna när du uppgraderar ditt ljudkort (som du troligtvis kommer att göra relativt snart) som då förhoppningsvis har balanserade utgångar. Om du vill göra något nu så kan du köpa en analog volym pot som då innebär att du kan styra ut maximal volym ur DA-omvandlaren (som man alltid vill göra) och då kommer signalen att bli betydligt starkare i förhållande till störningarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...