Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Trummisen har sen tidigt 80-tal ett Tama Superstar set, 24" kagge, en hängpuka och två golvisar, stora trummor som med bra skinn låter skitbra, otroligt enkla att få perfekt ljud med genom PA. De börjar bli lite slitna nu, ett golvpuksben har ramlat bort tex, alla skinn utom kaggeskinnen bör bytas om vi ska spela in med dem, och trummisen Tjalle har småsurrat om att köpa nya Ludwig, "vore kul med nåt nytt" efter 30 år med samma batteri. Men jag misstänker att det ska till jäkligt dyra Ludwig för att låta lika bra som de här gamla Tama i björkplywood. Peps trummis Bosse Skoglund spelar på lika Tama Superstar. Vilka Ludwig låter lika bra eller bättre?

Annons
Postat

Tama Superstar är ju ett grymt bra kit. Det håller redan toppklass. Det finns nog inget kit som är bättre, bara annorlunda. Det beror på hur man vill att det ska låta, man får liksom leta sig runt lite. Andra lär ju dock komma med tips på andra proffs set dock 🙂 . Skriv gärna vilken musikgenré ni spelar och något band som har det idealiska trumsoundet ni vill åstadkomma.

• Gilla 1
Postat

Tama Superstar är ju ett grymt bra kit. Det håller redan toppklass. Det finns nog inget kit som är bättre, bara annorlunda. Det beror på hur man vill att det ska låta, man får liksom leta sig runt lite. Andra lär ju dock komma med tips på andra proffs set dock 🙂 . Skriv gärna vilken musikgenré ni spelar och något band som har det idealiska trumsoundet ni vill åstadkomma.

Du tänker nog lika som jag, skickar vi efter nya slagskinn och ett "lösben" till golvpukan kommer vi undan väldigt billigt mot för att köpa nya trummor i samma klass. Kan nämna att han har ett äkta 60-tals Ludwig set av Betalesmodell, det låter skit i jämförelse, eller kanske inte skit, men väldigt tunt i alla fall.

Vi spelar väl mest bluesbaserat eller vad man ska säga. Det här är en av mina låtar, dock snabbinspelat och med en annan trummis och ett 500-kronors trumset.

Jag vill ha mer trummor och basgitarr i mixen, här är det för mycket gitarr Vill inte processa trummorna mycket heller, de ska låta som stora trumburkar gör..

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Det lät ju bra för att vara ett 500:-set trummor. 😉

Postat

Det lät ju bra för att vara ett 500:-set trummor. 😉

Köp ett Ludwig rocker set! 26,14,16 och 18" Sedan är det biff!

Postat

De här pukorna är 14 o 18 tum. Den stora golvpukan vet jag inte vad den är, men kanske 20? Har inte fraktat hit den än.

Trummorna på inspelningen tror jag Wesper, i alla fall kaggen.

Postat

Köp ett Ludwig rocker set! 26,14,16 och 18" Sedan är det biff!

Googlade lite på såna, och de flesta hade två hängpukor o en golv. Såna set tycker jag är fula av nån anledning, en hängpuka ska det vara. Konstiga ideér man har.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Googlade lite på såna, och de flesta hade två hängpukor o en golv. Såna set tycker jag är fula av nån anledning, en hängpuka ska det vara. Konstiga ideér man har.

Trummisen själv har redan en stor hängkagge? 😆 En är alltid för lite. 😉

Postat

Trummisen själv har redan en stor hängkagge? 😆 En är alltid för lite. 😉

Nja, han är inte särskilt ölmagad trots stort intresse av drycken. I bland surrar han om dubbelklubbor, som man manövrerar med bara en pedal, den ena klubban slår lite före nr två.

Har fotat pukfästet och mailat slagverket nu...

Undertecknad är nog fetare än trummisen, han sliter som golvläggare.

post-8284-0-45425800-1296506957_thumb.jpg

Postat

Hell no...det ska vara en första puka på virvelstativ... Checka in bonham, det är ett sånt set!

Postat

Hell no...det ska vara en första puka på virvelstativ... Checka in bonham, det är ett sånt set!

Tjalle kör med en Tama Bonhamvariant, fast med hängpukan på kaggen. Det fästet ser väldigt rejält ut.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.