Jump to content
Annons

sjunga efter midinoter?


blacktears

Recommended Posts

Annons
drloop (oregistrerad)

Plug in:

Autotune, spela keyboard. och sätt sången.

Melodyne kan man rita hur sången skall låta.

Reason/Record v5/1.5: Neptune funkar som röst synt och du kan spela denna med ett keyboard.

Link to comment
Dela på andra sajter

Plug in:

Autotune, spela keyboard. och sätt sången.

Melodyne kan man rita hur sången skall låta.

Reason/Record v5/1.5: Neptune funkar som röst synt och du kan spela denna med ett keyboard.

okey, har aldrig förstått hur autotune fungerar bara 🙁

melodyne behövs inte om man har cubase 5 eller senare för de finns sån grej i cubase nu också

men de är så jobbigt å pilla, tänkte att de skulle vara lättare om man har ett midispår med pianotoner typ å sen kopplar man de

spåret till sångspåret så blir de automatiskt å följa tonerna typ

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft behov av att göra sådant, så jag är inte säker - men jag undrar om man inte pluggen Pitch Correct (som följer med Cubase) kan styras av midi i realtid, så att man får just den funktionen...?

Jag kör annars med Melodyne (som fortfarande kan behövas, trots att VariAudio följer med Cubase...😉), men det är ju redigering i efterhand som gäller där.

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ja, tänk att man måste jobba för att få ett bra resultat...

Ja tänk man måste anstränga sig för att det ska bli något av någonting. 🙁

Så jobbigt livet är 2011 i västvärlden. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

okey, har aldrig förstått hur autotune fungerar bara 🙁

melodyne behövs inte om man har cubase 5 eller senare för de finns sån grej i cubase nu också

men de är så jobbigt å pilla, tänkte att de skulle vara lättare om man har ett midispår med pianotoner typ å sen kopplar man de

spåret till sångspåret så blir de automatiskt å följa tonerna typ

Precis så ska du ju kunna göra i Autotune om jag hajat det rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har aldrig haft behov av att göra sådant, så jag är inte säker - men jag undrar om man inte pluggen Pitch Correct (som följer med Cubase) kan styras av midi i realtid, så att man får just den funktionen...?

Jag kör annars med Melodyne (som fortfarande kan behövas, trots att VariAudio följer med Cubase...😉), men det är ju redigering i efterhand som gäller där.

jo det funkar. man får välja source(eller vad det står):midi note och sen skapar man ett nytt midispår som man kopplar till pluginen. dock så får man ju rita själv och får alltså ingen uppritning av pluggen i sig efter melodin.

Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

...hehe, jag klickade mig in här bara för att jag råkade läsa "sjunga efter idioter?".

Minioditer? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...