Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

I nästan varje låt som jag skapar så vill jag ha en kör med. Så nu undrar jag om ni har tipps på någon bra plugg som funkar utan att det låter allt för konstigt. Det skulle kunna vara som man kan sjunga in en person som pluggen lägger på så att det låter som flera. Eller så en sampling där du kan skriva ord så att kören sjunger.

Jag har provat AVOX Vocal Kit, vilket man sjunger in själv på, men detta låter väldigt syntliknande.

Jag har också East West Symphonic Choirs, vilket är helt underbart egentligen, men det låter hela tiden som att de står i en kyrka, jag skulle vilja ha det torrt.

Annons
Postat

I symphonic choirs kan du själv ställa in hur torrt det ska vara.

Postat

Såhär rent spontant tänker jag: combo. D v s att du kör körerna genom EWSC-kören och sedan toppar med ett par dubbningar av din egen röst, säg en 1-3 ggr/stämma bör väl räcka. Sedan mixar du ihop allting och lyssnar. Har själv provat det ett par ggr (dock inte med EWSC eller fraser, bara "ooh" och "aahh") och då fungerade det finfint. Det var visserligen grejer som skulle ligga i bakgrunden, men jag tyckte att det var en skön väg att gå.

mvh

CHAE

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.