Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, jag hoppas kunna få lite hjälp med ett pågående problem jag har.

Jag är mitt uppi o mixar en låt. Vid refrängen spelades körerna in genom en Røde NT-1 på en gång efter varandra och varje kör-stämma har en dubb.

Nu när jag sitter och mixar refrängen så har jag pannat körerna hela vägen på båda sidorna men ändå så hörs det att den vänstra kören ligger vid 50 (istället för 100 = hela vägen, mina konstiga uttryck 😄 ) medans den högra ligger helt i höger-öra.

Det är två stämmor utöver huvudstämman och alla körer körs genom en group-channel som ligger i center.

Alla pluggar är identiska och även på goniometern syns det väl att ljudet kommer ut mer på högersida när jag solar körkanalerna.

vad gör jag?

tacksam för all hjälp jag kan få.

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Har du skapat en monogruppkanal?

Postat

nej stereo. men så fort jag tar ut dom ur gruppkanalen så låter dom normalt igen. Den ligger centrerad, det ligger en ssl och en puigchild kompressor, lite eq och en doubler.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Provat stänga av doublern? Nu har jag aldrig haft någon sådan men kanske den som är problemet? Och varför slänger du på en sån effekt på körer?

Postat

tack! det hade med den att göra. jag hade tagit mono/stereo doubler men när jag bytte till bara stereo doubler så blev det bra.

jag tycker den finar upp kören och samtidigt förtydligar panningen (om det är ett uttryck) dock ska det vara med väldigt lite effekt.

tack igen!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.