Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Köpte en mikskärm från Se Electronics. Nämligen den här:

http://www.orangemusic.co.za/images/SE%20Electronics%20X1%20Mic%20&%20Reflection%20Filter%20Bundle.jpg

Testade att spela in sång med och utan skärmen i mitt sovrum. Märker själv ingen storartad skillnad. Med skärmen låter det lite mer tydligt och man får lite mer botten. Utan kändes sången aningen mer diffus och nasal och med lite mer diskant.

Jag använde en SE X1 som mik utan någon pad men med Hp-filtret aktiverat. Ljudkortet är ett E-mu 0404 Usb och Daw;en är Record. Jag använde också ett puffskydd och modellen nylonnät. Skärmen kostade 1700 kr. Vad tycker ni, är skillnaden värd 1700? 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Efter en snabblyssning tycker jag det låter bättre med. Lite torrare och fastare, fast skillnaden är ju inte enorm. Ditt rum låter ju inte katastrof utan heller. Men visst gör den skillnad!

Redigerat av MrBluesman
Postat

Skillnaden är storartad.. Skärmen är helt klart en förbättring!.. Prova revaxör tammefaan! om du inte hör skillnad själv!!! rolleyes.gif

Postat

Spenderad 1700 kr på lite mineralull, tyg och ev. plank (ramar) och bygg några absorbenter och skillnaden skulle garanterat vara gigantisk i jämförelse med denna lilla skärm.

Postat

Gjorde ett test idag fast med gitarr. Obs! Gamla strängar.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.