l0G0tYP3 Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Hej! Jag funderar på att köpa en hyfsat billig elgitarr för skojs skull att spela lite låtar på då jag börjar tröttna på akustisk. Har kollat på dessa två "nybörjarpaket" http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=6939&artno=235638 http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/musikinstrument/gitarr/gitarrpaket/jd-yc-eg3sunbgt10gitkab55mm/143351.4333/ Vilket av dessa tror ni är bäst? Vet att många kommer säga att jag ska köpa en dyrare gitarr för att de är mycket bättre etc. Men det här är vad jag är beredd att spendera på ett instrument som jag kommer spela på lite ibland, inget seriöst alls. Tack på förhand!
Die Hard (oregistrerad) Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Du får en lite bättre stärkare för i stort sett samma stålar, eller bar lite mer, om du handlar från nån nätbutik.
Erik dP Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Teknikmagasinet har en, på bilden, snygg Les Paul med förstärkare för 999kr (vecka 6 kommer den). Kanske funkar bättre än vad man tror? ------------------------------- NYHET! Elgitarrpaket Komplett elgitarrpaket till ofattbart pris! 999.00 Ett otroligt prisvärt paket för alla aspirerande rockers. Innehåller en riktigt bra och väldigt snygg kopia av en Gibson Les Paul i blanksvart utförande samt en förstärkare på 10W. Lev inkl axelband, gigbag, gitarrkabel, extra strängar och plektrum. ------------------------------------------
lowsnuff Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 utan motivering hade jag valt den från musikbörsen. (kanske för att det är en musikaffär till skillnad från netonnet)
pxm Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 (redigerat) musikbörsen tycker jag också känns säkrare...... eller gå in i en musikaffär och testa deras billigaste gitarr och fråga om den är intonerad och klar..... det blir roligare om den stämmer på alla band även om du inte skall spela seriöst.......... Redigerat 28 januari 2011 av pxm
l0G0tYP3 Postat 28 januari 2011 Trådstartare Postat 28 januari 2011 Teknikmagasinet har en, på bilden, snygg Les Paul med förstärkare för 999kr (vecka 6 kommer den). Kanske funkar bättre än vad man tror? ------------------------------- NYHET! Elgitarrpaket Komplett elgitarrpaket till ofattbart pris! 999.00 Ett otroligt prisvärt paket för alla aspirerande rockers. Innehåller en riktigt bra och väldigt snygg kopia av en Gibson Les Paul i blanksvart utförande samt en förstärkare på 10W. Lev inkl axelband, gigbag, gitarrkabel, extra strängar och plektrum. ------------------------------------------ Ser väldigt nice ut. Men får se, det är ju en gitarr från teknikmagasinet...
Dippen Postat 29 januari 2011 Postat 29 januari 2011 Kolla in blocket också! Köper sjukt mycket instrument begagnat. Du kan få en bättre gitarr för samma pengar och ja, en bättre gitarr höjer faktorn av att faktiskt vilja spela!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.