Jump to content
Annons

HJÄÄLP! Pro tools 8 LE


Polonium210

Recommended Posts

Hej har nu införskaffat mig en Avid mbox med pro tools 8 Le. Jag försöker att få in mina digitala trummor i den genom midi kabel trummorna är ett Yamaha dtxplorer. Men får inte fram ett ljud. vet inte hur jag ska göra.Har kollat en massa youtube klipp men hitta inga svar där. tro man måste gå in på setup sen midi setup och create men jag kommer inte längre än så. jag får fram ljud genom mono på trummorna och in i gitarruttagen på frontpanelen på mboxen men ljudet är rätt kasst då. har försökt att tracka lite men vet inte hur man gör det heller. haha. Är väldigt tacksam om jag kan få någon slags hjälp av mina svåra formuleringar men jag är nybörjare på det här. MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nej jag kör inte genom plugg. och det ger inget utsalg på ett vanligt mide track jag har gjort ett sånt och det funkar inte och har nu prövat att koppla in en vanlig mikrofon med mono kabel i den första Mic/Line inputen och lagt till ett nytt track och följt anvisningarna i instruktionsboken. men ger inget utslag där heller. =( den här rutan kommer upp också varje gång jag ska starta pro tools vad är de och hur gör man nått åt det och kan det eventuelt var de som är felet. Bild På rutan finns på den här länken. http://laddauppbilder.se/?pm=4129624338210 MVH//

Redigerat av Polonium210
Link to comment
Dela på andra sajter

för att få ut något ljud över huvud taget ur midi måste du koppla den genom en mjukvarusynth/trummplugg för att få det att ljuda.

Angående rutan så verkar din sökväg för hårddisken ha för långt namn. minska detta till mindre än 11 symboler. s borde den försvinna.

Syns ditt ljudkort i "setup -> Hardware"?

Har du rätt ingång vald på spåret?

rätt drivrutiner för kortet?

Link to comment
Dela på andra sajter

japp det står mbox och lite annat om jag trycker setup > Hardware.

Och jag har rätt ingång på spåret vad jag kan tro. men drivrutiner vet jag inte. jag har bara gjort det som står i instruktionerna installerat pro tools ansulutit min mbox och startat om min dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

okey härligt.

Jag har dock tyvärr slut på idéer för tillfället

men fixa namnet på hårddisken och kolla avid efter nya drivrutiner/uppdatering till protools. (bl.a 8.0.4 om du inte redan har den)

Skulle det fortfarande inte funka kontakta avids support.

hoppas jag hjälpt lite i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo det verkade vara det. jag lyckades tänka ut det själv sen. men hade för mej att jag testade det också och att det inte funkar jaja men huvudsaken är att det funkar nu. jag får utslag på midi tracken men ej något ljud men det kan ju vara så då som Naymari säger att man måste köra det genom ett plugg in. men jag har i alla fall lyckas spela in trummor nu och till och med lite sång nu genom mic line porten. =) Tack för all Hjälp I allla fall . det uppskattas! Men jag vet fortfarande inte vart man ändra det där så jag får bort rutan som kommer upp när jag ska starta pro tools. =/

Redigerat av Polonium210
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...