Jump to content
Annons

"Dåliga" inspelningar...


Recommended Posts

när man lallar runt här så ser man att det första folk stirrar sig blinda på

är akustikbehandling och svindyra mikrofoner.. tänkte att det fan är på sin

plats att lyfta fram att allt faktiskt inte hänger på vad man har för ljud-

kort, monitorer, dator eller annat, utan om vilka som befinner sig framför

mikrofonerna..

typ..

http://www.youtube.com/watch?v=4LDZlm9Orr0

borde inte vara några större problem att få ner detta på band med tre/fyra

tusenkronorsmikrofoner liksom.. Eller? Ett ordentligt grundarbete och en

mastering utförd av nån med koll kan väl räcka sjuukt långt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Die Hard (oregistrerad)

Det är klart att det är viktigare med kunskaper än vilka prylar man har. Män de flesta killar är kukmätatare och vill visa att deras är störst och bäst. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

haha!!! (kukmätare) den va bra!!!

Nej fan, detta va det bästa jag hört på artal. Faktiskt!

Både låt och ljud/produktions-vis

Jag är väl av den naturen att en låt som e bra e bra oavsett produktion.

Själv försöker jag att skita ned mina låtar för att jag hatar det rena

(Radio) ljudet som alla djävlar verkar sträva efter... (Ja, inte alla uppenbarligen).

Har man som jag själv, familj å barn som äter ekonomi så är det inte mycket till övers för

min hobby som jag förr lätt handlade grejjer för 100.000 tals kronor. Nu ä jag glad om jag kan köpa en gura

för 2.000:-

Jag vet oxå att mina produktioner inte går att mäta med eliten, men ska man ge upp för det? Det e ju kul

och det e väl det som musik ska handla om... Om folk som hör låtarna gillar dom så blir man ju liksom lite

stolt i alla fall..

Nepp, mer (ljud-)skit åt lurarna..

MVH/Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, det är inte prislappen på grejerna som avgör. Själv håller jag som bäst på med det slutgiltiga beviset på att man inte behöver en miljonbudget för att det ska låta riktigt j***a bra! Håller på och proddar och mixar Secret Circus nästa platta och är så sjukt nöjd med ljudkvaliteten! Trots namn som Behringer, Alesis, JJlabs, T-bone etc i utrustningslistan och allt gjort själva... 😛 Kommer bli så jädra bra! 🥰

Ursäkta om jag verkar dryg, inte menat som skryt. Är bara så himla glad över inspelningskvaliteten! 😊

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

Ursäkta om jag verkar dryg, inte menat som skryt. Är bara så himla glad över inspelningskvaliteten! 😊

Häng av dig den där jantelaghängrocken. Det är klart att man ska kunna säga att man är bra och gjort något bra utan att behöva tassa på tå eller behöva be om ursäkt för det. 😉 Men glöm inte att vi vill höra vad du åstadkommit sen när det är klart 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Häng av dig den där jantelaghängrocken. Det är klart att man ska kunna säga att man är bra och gjort något bra utan att behöva tassa på tå eller behöva be om ursäkt för det. 😉 Men glöm inte att vi vill höra vad du åstadkommit sen när det är klart 😎

Hehe, ja det har du rätt i. Jante är ett jädra gissel.

Självklart ska ni inte bara få höra, utan även få tycka till på några mixar! Återkommer när det är aktuellt. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...