play Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Är ute efter en riktigt bra mikrofonpreamp och då menar jag en som jag kan ha länge och som levererar! Skulle vara tacksam för synpunkter och förslag. Den måste passa bra till min Neumann TLM103 och fungera som försteg till elgitarrer och bas. Jag har ett RME firefacekort med skapliga preamps, men nu behöver jag något mycket bättre, typ API, Neve, Vintech, mm. Har tyvärr inte lyssnat på någon ännu utan bara läst lite. Tacksam för alla synpunkter!
Gilbert Postat 28 januari 2011 Postat 28 januari 2011 Är ute efter en riktigt bra mikrofonpreamp och då menar jag en som jag kan ha länge och som levererar! Skulle vara tacksam för synpunkter och förslag. Den måste passa bra till min Neumann TLM103 och fungera som försteg till elgitarrer och bas. Jag har ett RME firefacekort med skapliga preamps, men nu behöver jag något mycket bättre, typ API, Neve, Vintech, mm. Har tyvärr inte lyssnat på någon ännu utan bara läst lite. Tacksam för alla synpunkter! RME-korten har mycket bra preamps så om du känner behov av något annat så är det i så fall antingen på en extremt hög nivå, t ex Grace, Millennia, GML etc. eller så är du ute efter en färgning (rör och/eller trafos) och då kan det vara kritiskt att du provar preampen tillsammans med din TLM103 då den ibland kan låter mindre kul om den paras med "fel" mickförstärkare.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.