Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

Håller på att inreda lite hemma i min hemmastudio. Behöver 2st monitor stativ, problemet är djupet då jag har 2st 8" monitors. Dem flesta är ju typ 23cm, mina ligger på ca 33cm i djup (kör ett par ESI nEar 08 Experience)

Någon som vet vart man kan få tag på ett par billiga? behöver inte vara några märkvärdiga, bara dem kommer upp en bit. Tänkte mig ca 115cm eller något, då mitt bord är ca 76cm högt.

Tacksam för hjälp och snabba svar, vill lägga beställning redan ikväll!

Mvh

Jonatan

Redigerat av jontah
Annons
Waltzberger (oregistrerad)
Postat

thomann har ju ett par för 450:- nånting som dem skickar med till yamaha hs80 i ett paket.

kanske kan va nåt?

Postat

jag har kikat på dem, men hört mycket dåligt om dem såsom konstruktionsfel osv. Dem är dock 23cm djupa? är inte det lite för litet för mina monitorer?

Mvh

Jonatan

Postat

nja. borde väl funka?

i färsta fall fixa en fästplatta lika stora som dina monitorer och skruva fast i ställen och ställ sen monitorerna på 🙂

Postat

ne jag tycker ingenting.. bara ett förslag. har sett att dem finns 🙂

Postat

Svetsa ett par! Två plasthinkar, ett fetingrör med hylla (svetsa) i rätt höjd. Fyll hinkarna med cement, tryck ner rören och voila!!! Spräck sedan bort hinkarna. Fyll sedan rören med sand eller popcorn... 😛

/H

Postat

haha jo men jag vill inte göra själv, kan inget om det och orkar inte lägga ner tid och energi på det.

Är ni säkra på att Millenium stativen från Thomann.de inte blir för små för mina högtalare då? i och med att dem är 8" och väldigt djupa tänkte jag på. Fast det kanske inte spelar någon roll? Aldrig handlat stativ förr, är det något viktigt man ska tänka på?

Vill ha dem stabila så att dem inte ramlar omkull osv.

Mvh

Jonatan

Postat

Jag köpte ett par Millennium stativ tillsammans med mina Genelec 8040. Jag är besviken på den låga kvaliteten. Billigt ja, men dom kunde väl ändå vara monterade så att det går att hissa upp dem till samma höjd..?! Suck.

8040:orna väger 8,6 kg och är drygt 22 cm djupa. Dom står okej där, men det känns inte 100% stabilt, jag har hissat dem till maxhöjd. 10 cm till på djupet skulle nog gå, men det är på gränsen.

/ Martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.