Jump to content
Annons

Behöver hjälp med en "äkta" nörd låt. :)


Ruzixaji

Recommended Posts

Jag är med i ett musikprojekt där vi nu håller på att göra en musikal om klass "8A" där ingår det bland annat, "emos", "gangsters", "fjortisar" och så vidare.

Vi har perfekta låtar på alla förutom den klassiska nörden.

Så om ni vet någon klassisk och bra nörd låt så får ni gärna höra av er!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är inte "emos" = nördar? ☺️

laxlaxlax: fantasymusik? Vad är det? Panflöjtonani? Det är iaf vad JAG skulle klassa som fantasymusik.

emo = självskadebeteende

Subkulturen emo är idag något annat.. själva ordet har förresten ( eller håller på att ) förändras - kidsen använder "emo" som ett skällsord. Ungefär som "idiot".. så subkulturen emo kallar sig nuförtiden oftast för emocore, fashioncore eller "scene" bland andra stilnamn. Så man får inte kalla kids för emo när de har snedlugg och svarta kläder, då tror de att man vill vara elak.

Fantasymusik.. ja vete fan. Nåt med enya kanske? Sagan om ringen-soundtrack? Äsch, det var en dålig idé. Nevermind.

Kul med musikal!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nej men precis, så äre ju.

Men alltså, så länge det inte är nutidens nörd, nördar nu för tiden är ju den här som sitter vid datorn 24/7, men det jag är ute efter är typ den här american pie "nörden", den klassiska pluggisen, han som gör allt för sin lärare, sitter längst fram, ger henne ett äpple på varje dag, blir mobbad av dom "tuffa" osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mkt, Weezer var ganska nördigt.

Men tydligen vill dom ha lite mera "80-tals" känsla över låten också, lite gammaldagsaktikt alltså.

Just nu verkar det stå mellan,

Paul Simon - You Can Call Me Al och Brainpool - Bandstarter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mkt, Weezer var ganska nördigt.

Men tydligen vill dom ha lite mera "80-tals" känsla över låten också, lite gammaldagsaktikt alltså.

Just nu verkar det stå mellan,

Paul Simon - You Can Call Me Al och Brainpool - Bandstarter.

Om det står mellan dem ska ni definitivt köra på Brainpool ("Bandstarter" måste vara en av musikhistoriens töntigaste låtar). Paul Simon är hästlängder bättre musikaliskt, men hans låtar ger inga nördvibbar, utan skulle tvärtom passa till att illustrera någon som är ganska cool.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Paul Simon är hästlängder bättre musikaliskt, men hans låtar ger inga nördvibbar, utan skulle tvärtom passa till att illustrera någon som är ganska cool.

haha... wtf!?! ramlar av stolen.. hahaha. bor vi på samma planet?!

Redigerat av Frekvensspektrumanalysator
Link to comment
Dela på andra sajter

haha... wtf!?! ramlar av stolen.. hahaha. bor vi på samma planet?!

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, men om du vill klassa Paul Simon som omusikalisk tror jag att du är tämligen ensam om att tycka det. Han är antagligen en av musikhistoriens mest respekterade musiker. Man behöver inte tycka om det han gör, men ingen som är något sånär insatt i musik kan påstå att han är omusikalisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...