Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan alla glada!

Har ett lite problem med latencyn in i Cubase SX 2.0, från mitt midi keyboard Evolution MK249C.

Den ligger på 85 ms in och 13 ms ut. Känns som om det är för mycket.

Är det någon vänlig själ som vet felet och vad ma kan göra för att få ner latencyn?

Tjo hej 😆

Annons
Postat

1. Kanske borde pröva att inte posta på två ställen, och dessutom båda i fel forum 😆 Cubaseforumet hade nog varit bäst.

2. Har du varit och fingrat på Buffer Raten för ditt ljudkort? Samt aktiverat ASIO ( om du nu har några sådana nymodigheter )?

Postat (redigerat)

Har ingen aning om hur du skall minska latencyn.

Däremot skulle du kunna minska postandet av nya trådar. 😄

Det räcker alldeles utmärkt med en ny tråd per fråga, undvik att posta samma sak flera gånger...

Och gör en sökning på forumet ifall du undrar någonting eftersom ungefär 50% av alla frågor som ställs redan besvarats.

Som nykomling är det inte alltid lätt, men nöj dig för i helv*#% med att starta EN ny tråd är du snäll ...

Edit: Pluffo han minsann in emellan där.... frågan är dessutom ställd 3 gånger ser jag nu. 😆

Redigerat av brojd
Postat

Hej

jag ha nog postat det i Cubase forumet också, men vet inte fall det beror på keyboarden eller vad det är.

Har lägsta bufferten som går 512, och asio full duplex -den enda som funkar någotsådär...

Sall täbka mig för nästa gång 😆

Postat

Ojdå, inte meningen att röra upp känslor så här sent.

Man kanske inte skall svara på frågor som man inte vet någonting om så att man inte tar upp forumet i onödan.

kram

Postat (redigerat)
Sall täbka

Vafalls? Mordorspråk.

Nåväl...om du är osäker på vad din fråga lämpar sig i för kategri så bosta den bara i allmänt, eller chansa på ett forum men sprid inte ut den överallt. Den kommer att hamna på förstasidan ändå, oavsett vilket forum den ligger i.

Men som sagt: Don´t underestimate the sökningsfunktion.

Edit: Vad har du för dator? Är den tillräckligt med för att kunna köra Cubase?

Redigerat av Pluffo
Postat

Hej igen

Skall tänka mig för nästa gång...

Jag kör ljudkortet som sitter på moderkortet det är c-media någonting. (kan höra alla som garvar nu 😆 ) Jag har ett RME HDSP9652, som jag brukade köra i Logic men i kväll tänkte jag knäcka oskulden på Cubaset och har inte haft tid att confa det.

Tänkte bara lite snabbt komma igång med programmet och känna mig lite för.

Skall väl funka en då tänkte jag...

En annan fråga; hur får man så att man kan ta med någon annans inlägg i mitt?

Språket är trötterska

Tjo hopp

Postat
hur får man så att man kan ta med någon annans inlägg i mitt?

Tryck på knappen "citera" brevid det inlägg som du vill ja... citera =)

Tack!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.