Jump to content
Annons

Checklista för studion...


Recommended Posts

Annons

Kom på nåt livsviktigt: Mickhållare! om det inte följer med stativen.

Äsch! Var inte så känslig. Det finns ju gaffa... 😉

Stativfästen brukar annars följa med mickarna, men det är inte alltid man får med shockmounts...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkar det vara så att jag känner frekvensspektrumanalysator. Det kommer inte bli någon synth. Jag är förvånad att det äns är en dator och inte rullband som används för inspelning. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har ju glömt det viktigast insåg jag just!

Man kan ju inte ha en studio utan en lavalampa!

Du har fan helt rätt!

Nu ska det fixas lavalampa i studion.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu råkar det vara så att jag känner frekvensspektrumanalysator. Det kommer inte bli någon synth. Jag är förvånad att det äns är en dator och inte rullband som används för inspelning. 🙂

om det inte var så satans dyrt med bra hårdvara så skulle det vara givet!

men en vacker dag så åker alla ettor och nollor ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

det jag tänkte på är ljudkort, du ska ju köpa 2 enkanaliga preamps men många ljudkort har ju bra preamps inbyggda.

sen behöver du en farfisa, vox eller phillicorda orgel! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

om det inte var så satans dyrt med bra hårdvara så skulle det vara givet!

men en vacker dag så åker alla ettor och nollor ut.

☺️ ja så kan det ju vara men jag anser att allt är analogt dvs elektroniken är ju analog men det är räknesättet som är boleskt det är då det blir digitalt. Dvs vi bestämmer när det skall bli digitalt

:-) och vid vilket tröskelvärde. Det är väl övertonerna som blir lite olika. Det är väl därför man kör med en rörstärk. Den låter helt klart bättre.

Det jag hört är av min hifi-polare är att upp till 50 000:- så låter stärkarna ungefär lika. Men vid 100.000:- å uppåt, så låter en rörstärk bättre. Han köpte för övrigt ett nytt stift till sin skivspelare. De gick på 25 000:- men då ingick montage ..ha..ha.. då kan du snacka ljud. Och han lyssnar BARA på LP skivor..

såg att nån redan nämt rullbandare, men det är ju ett måste 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...