yoshi122 Postat 25 januari 2011 Postat 25 januari 2011 Hej! Jag har problem med att min dator hackar till i både uppspelning och inspelning av ljudet. Det finns en miljon liknande inlägg men jag har testat allt. Formaterat datorn, bytt ljudkort, uppdaterat alla drivrutiner, stängt av enheter en efter en, ringt support hos Toshiba. Programmet jag använt har jag fått tips om här. Det heter DPC Latency checker. Snälla, har någon nån aning om vad det kan vara för fel? MVH //Johan
laxlaxlax Postat 25 januari 2011 Postat 25 januari 2011 Hackar det även när du t.ex spelar upp ett youtubeklipp i din internetbrowser?
Gilbert Postat 25 januari 2011 Postat 25 januari 2011 Det finns en miljon liknande inlägg men jag har testat allt. Om du testat allt utan framgång så är det fel på din dator vilket tyvärr inte är helt ovanligt men upptäcks endast i speciella fall (som t ex när man försöker använda specifik, krävande hårdvara). https://www.studio.se/index.php?showtopic=77642
yoshi122 Postat 26 januari 2011 Trådstartare Postat 26 januari 2011 Jag har inte märkt det vid Youtubeklipp men det kan mycket väl va så för det kommer lite när som helst och svårt att hålla reda på. Mest störande är det när man spelar in musik och tempot flyttas pga. pausen som blir. Trist att ha köpt en dator som inte funkar som den ska. Blir helt omöjligt att visa det i en verkstad.
drloop (oregistrerad) Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 (redigerat) Alla power saving funktioner måste bort! Max fart på allt. DPC latency checkern kommer med förslag också. Redigerat 26 januari 2011 av drloop
madeinroad79 Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 Hade samma problem = köpte ny burk = problemet borta = massa onödig tid som jag lagt ner = ja kunde sälja korv = köpa 3 nya burkar för pengarna 😳
nattvaktaren Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 Om du testat allt utan framgång så är det fel på din dator vilket tyvärr inte är helt ovanligt men upptäcks endast i speciella fall (som t ex när man försöker använda specifik, krävande hårdvara). https://www.studio.se/index.php?showtopic=77642 Du är rätt snabb med den slutsatsen! Vilken drivrutin använder han? Vad var det för olika ljudkort som testats? Kan utan problem komma på ett par frågor till som kan vara värda att ställa sig innan man går och köper en Frost för 20 lock, eller vad det nu är du brukar rekommendera.
Die Hard (oregistrerad) Postat 26 januari 2011 Postat 26 januari 2011 Hej! Jag har problem med att min dator hackar till i både uppspelning och inspelning av ljudet. Det finns en miljon liknande inlägg men jag har testat allt. Formaterat datorn, bytt ljudkort, uppdaterat alla drivrutiner, stängt av enheter en efter en, ringt support hos Toshiba. Programmet jag använt har jag fått tips om här. Det heter DPC Latency checker. Snälla, har någon nån aning om vad det kan vara för fel? MVH //Johan Vad använder du som ljudkort? Ett dedikerat ljudkort gjort för musikskapande? Det interna tillsammans med asio4all eller försöker du bara använda det interna? Då är det inte konstigt om det hackar om det är det sista. Då får du latens som räcker fram till lunch.
yoshi122 Postat 27 januari 2011 Trådstartare Postat 27 januari 2011 Jag har provat två olika dedikerade ljudkort. Ett Firewire och nu ett USB. Samma sak båda gångerna men bättre med USB.
Gilbert Postat 27 januari 2011 Postat 27 januari 2011 (redigerat) Du är rätt snabb med den slutsatsen! Vilken drivrutin använder han? Vad var det för olika ljudkort som testats? Kan utan problem komma på ett par frågor till som kan vara värda att ställa sig innan man går och köper en Frost för 20 lock, eller vad det nu är du brukar rekommendera. Om han testat allt (som han skrev) utan resultat så är det den enda slutsatsen man kan dra eller vad tycker du? EDIT: och jag brukar dessutom uppmuntra folk att bygga själva ... Redigerat 27 januari 2011 av Gilbert
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.