Reachground Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Nu blir jag snart galen, har försökt komma på vad skyddet man kan ha bakom micken heter. Det är ett ställ med ett skydd som en halvcirkel. Jag har totalt hjärnsläpp, har försökt komma på namnet i en timme. 😠 //Henrik
Popskydd Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Reflektionsfilter är ordet du letar efter. Här har du ett exempel och lite information om det. SE Reflection Filter
Claes Holmerup Postat 24 januari 2011 Postat 24 januari 2011 Det finns ett gäng. sE Electronics Reflexion Filter var först ut. Sedan har det kommit diverse efterföljare, som exempelvis dessa: MicThing från SM Pro Audio FlexiScreen från Vicoustic T.Bone Micscreen från Thomann Isolator M från Sinn7 ...och säkert många fler... 😉
Reachground Postat 3 februari 2011 Trådstartare Postat 3 februari 2011 Tack så mycket för alla svar. Precis det jag var ute efter. Ska montera om hjärnan och se om det kan bli bättre 😉
CHAE Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 (redigerat) ...DESSUTOM finns det mic screens för småkondingar också. Mycket bra som rackare som jag använde nästan hela tiden (har 2 st). Tüsken tillhandahåller även dem. Fast det kanske var OT...? mvh CHAE PS Lycka till med hjärnmontereringen DS 😉 Redigerat 3 februari 2011 av CHAE
CHAE Postat 3 februari 2011 Postat 3 februari 2011 Det finns ett gäng. sE Electronics Reflexion Filter var först ut. Sedan har det kommit diverse efterföljare, som exempelvis dessa: MicThing från SM Pro Audio FlexiScreen från Vicoustic T.Bone Micscreen från Thomann Isolator M från Sinn7 ...och säkert många fler... 😉 Claes; alltså, själva konstruktionen på "halvcirkeln" är väl i princip densamma? Skillnaden ligger väl i ab-materialet va? Nu harj ag bara tüsken egna. Inte för att det är kattskit men de andra fabrikaten (typ sE bl a) är väl "bättre"? (alltså rent absorbtionsmässigt? (Damn, det känns som om jag pratar om dambindor nu 😆 ) CHAE
Reachground Postat 25 februari 2011 Trådstartare Postat 25 februari 2011 T-Benet läggs även på inköpslistan. Känns som att jag köper in för att långsamt täcka upp alla saknade områden, sedan kommer det naturligtvis ett nytt 🙂 Tack återigen. Hjärnan är på plats...för tillfället iallafall 😱
Claes Holmerup Postat 28 februari 2011 Postat 28 februari 2011 (redigerat) Claes; alltså, själva konstruktionen på "halvcirkeln" är väl i princip densamma? Skillnaden ligger väl i ab-materialet va? Nu harj ag bara tüsken egna. Inte för att det är kattskit men de andra fabrikaten (typ sE bl a) är väl "bättre"? (alltså rent absorbtionsmässigt? (Damn, det känns som om jag pratar om dambindor nu 😆 ) CHAE 😆 Ja - principen är ju samma. Jag har inte testat några av dem bredvid varandra, men i sE-filtret finns det flera olika material inbyggda, som påstås göra frekvensgången jämnare. Många andra har enbart skummaterial, SM Pro Audio har en kraftig plåt bakom skummaterialet, Vicoustic har trä bakom skummaterialet (lösningen med trä tycker jag är mycket snyggare än de andra, så om jag skulle skaffa en mikrofonskärm, så hade det nog blivit en sådan... 😉 ). Vilken skillnad det är i praktiken mellan de olika versionerna, handlar nog egentligen mest om marknadsföring, skulle jag tro - men helt säker kan jag förstås inte vara eftersom jag inte har testat dem bredvid varandra. Har i alla fall testat både sE Reflexion Filter och SM Pro Audio MicThing själv. Redigerat 28 februari 2011 av Claes
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.