Jump to content
Annons

Vad har jag gjort för musikstil?


yahoonas

Recommended Posts

Helt ärligt har börjat grejja lite med elektronisk musik och har noll koll. Skulle bara vilja veta vilken musikstil de två låtarna är.

Är det samma musikstil eller helt olika.

Låtarna är här

Obs! Jag kan få en slant i värsta fall ifall någon lyssnar.

Känns det motbjudande så tryck för guds skull inte på länken.

Tack på förhand..

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här är definitivt electronica, även om "O yes O no" är lite inne på det närbesläktade house.

Varför skulle det störa någon att du eventuellt tjänar pengar på att någon lyssnar på dina låtar? Får man inte tjäna pengar nuförtiden...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skulle det störa någon att du eventuellt tjänar pengar på att någon lyssnar på dina låtar? Får man inte tjäna pengar nuförtiden...?

Nälä ä ju furt å tjäna pängar ilähä landä

En intressantare fråga är varför i hela fridens namn det spelar någon som helst roll vilken genre det man har gjort råkar ligga närmast?

Link to comment
Dela på andra sajter

En intressantare fråga är varför i hela fridens namn det spelar någon som helst roll vilken genre det man har gjort råkar ligga närmast?

Så att man inte presenterar sin musik som Salsa om det i själva verket låter som ett hopplock av K-märkta samplingar från 80-talet. Bra en gissning.

En liten extra eloge till TS för den extraordinära bedriften att fullborda ett inlägg på inte mer än 852 dagar; hela 3 tecken i veckan (uppåt avrundat).

Link to comment
Dela på andra sajter

Nälä ä ju furt å tjäna pängar ilähä landä

Är du också från Hälsingland? I så fall blir jag och Guitar Nilsson glada 😄

Om dagens house kan kallas house kan vilken musik som helst kallas vad som helst.

House kan låta i stort sett hursomhelst. Huvudsaken att det inte går att nynna på, då är det något annat.

(Missförstå mig inte, jag gillar faktiskt house.)

Link to comment
Dela på andra sajter

House är från början en musikstilstil som fanns i Chicago vid 70-talets mitt. Den har inget med dagens "house" att göra. Man har helt enkelt bara knyckt namnet därför att man tyckte att det lät häftigt. Min poäng var historielösheten och den allmänna okunnigheten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får det till 2.49, räkna du blankstegen eller?

Jäpp (≈ 2,82 tecken), annars hade ju inlägget snarare sett ut såhär (mina radbrytningar):

Heltärligtharbörjatgrejjalitemedelektroniskmusikochharnollkoll.Skulleb

araviljavetavilkenmusikstildetvålåtarnaär.Ärdetsammamusikstilellerhelt

olika.LåtarnaärhärObs!Jagkanfåenslantivärstafallifallnågonlyssnar.Känn

sdetmotbjudandesåtryckförgudsskullintepålänken.Tackpåförhand..

Link to comment
Dela på andra sajter

Heltärligtharbörjatgrejjalitemedelektroniskmusikochharnollkoll.Skulleb

araviljavetavilkenmusikstildetvålåtarnaär.Ärdetsammamusikstilellerhelt

olika.LåtarnaärhärObs!Jagkanfåenslantivärstafallifallnågonlyssnar.Känn

sdetmotbjudandesåtryckförgudsskullintepålänken.Tackpåförhand..

Hade han helt låtit bli blankstegen i sitt inlägg hade det varit postat redan 21/10 -2010. Tre månaders tidsvinst mao. Jag hade haft överseende, lätt!!

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten extra eloge till TS för den extraordinära bedriften att fullborda ett inlägg på inte mer än 852 dagar; hela 3 tecken i veckan (uppåt avrundat).

Äh, jag var också lite seg i starten, men nu börjar det ta sig. Vissa av oss behöver helt enkelt värma upp lite innan vi börjar spamma forumet ;P

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jaha här har man gått och fasat i flera månader. Folk verkar ju trevliga här. Eller så förstår jag inte pikar 🙂Är bara nöjd att jag fått svar , tackar ödmjukast. Men vad attan menas med varningsblablah(minns bara varning) som stod min profil?.

Tvspelsmusik är ju mer filmmusik numera. Men det är nog lite åt den äldre tvspelsmusiken. C64 å så. Men man vill ju helst hålla sig under samma musiktak. Nä nu börjar jag låta som Erns kirtsctieger(hur stavar karln, eller hur stavar jag???!)

Eftersom jag tydligen inte ska skämmas så lyssna gärna på den här också.

Whos the man

och vill ni höra annorlunda sångare

lyssna här på The Ullkofters

Brevet till min syster

Jag som gjort omslaget är annars helt oskyldig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

vänta jag måste skratta lite... HAHAHAHAHAHAHHAAHAAA!

Har jag varit medlem sen 2008?? Där ser man..

vi hörs 2013 någon gång. Over and out...

PS vafn är TS för nåt?? Som ni märker så är jag lite sen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...