Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

jag har försökt att få mitt midi-keyboard att funka nu i ett par dagar. Men jag har inte fått fram ett ljud än så länge. Jag har installerat den medföljande skivan ett antal gånger och lagt till imstrumentet i pro tools. Men det händer ingenting alls. Keyboardet lyser iaf så ström får det. Men vad har jag gjort för fel? Har försökt googlat drivrutiner osv men inte direkt hittat något. Står också på akais hemsida "•Plug-and-play USB connection for Mac and PC requires no driver installation" (http://www.akaipro.com/lpk25)

Kan väl också tillägga att jag kör på Windows 7.

Annons
Die Hard (oregistrerad)
Postat

Mitt usb midikeyboard gick sönder och hade en gammal i garderoben men inget usb som passade. Den är så gammal att när jag började med musik och keyboard så fick jag plugga in den i spelkonsolporten, sånt som inte finns idag. Skaffade en sån där plug'play usb till keyboarden och det funkade utan problem men nu funkar det inte alls. Läste sen att den jag köpt är känd för att lägga av. 😠 Så det kan vara fel på plugnplay i keyboarden om du inte fått den att funka. Testa den hos någon annan innan först innan du går tillbaka med den till butiken, alternativt skickar tillbaka den om du köpt den nån annanstans.

Postat

Kopierar in de jag skrev till en annan som hade samma problem:

Jag kör PT på både mac och pc och en skillnad jag märkt när de gäller PT och midi

är att när man kör med pc så måste klaviaturen offtast vara inkopplad i datorn innan man startar PT

och att man använder samma usb ingång (asså som man använde första gången,

även jag fick ingen signal första gången jag använde mitt men jag är ändå tvungen att använda just den usbingången 🙂 )

Så är det iaf för mig, och följer jag det så funkar det utmärkt.

Testa i lite olika usbingångar och se om det hjälper. Om du inte redan gjort det vill säga.

Postat

Jag har testat allt jag kan i pro tools, har även laddat in drivrutinerna från akais hemsida. Också testat alla usbportar. Dock så finner inte datorn klaviaturen över huvud taget. Har gått in i kontrollpanelen och sökt efter maskinvara, Dock utan framgång. Vad kan man göra åt detta?

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Köpte du den i butik? Bara gå tillbaka med den och kräv stålarna tillbaka och köp en annan.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.