Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena!

Så jäkla störigt problem.

Jag har en fender jaguar black top gura, När jag rör vid mickväljarens metall delar så knastrar/brummar det, precis som om det skulle vara jordfel, detta är oavsett om jag pluggar in den i stärkare eller om jag linar den direkt till ett ljudkort.

Har provat olika sladdar, olika stärkare. Det är jordade uttag som jag har kopplat till vid olika tillfällen.

Är en novis på detta... kan detta hjälpas om jag kopplar till en sån där DI-box med groundlift?

Gitarr - DI-box med groundlift - sen till ljudkort/stärkare?

Eller är det mitt hus som är dåligt jordad eller gitarren?

Tacksam för hjälp

Har varit nere på musikbörsen och de hade aldrig hört talas om problemet så de visste inget.....

Annons
Postat

Skruva upp och kolla så inte lödningar har släpp någonstans...

Postat

Jag har så på min Fender Tele. Deras auktoriserade tekniker sa att det skulle vara så. Han skruvade upp förstärkaren till max och spelade och skrek frågande: hör du nåt missljud nu? Eehh.... nej.... Dåså!

Postat

Tja, tack för svaren. Jag gick idag ner till musikbörsen fridhemsplan i Sthlm. Det var så att mickswitchen var inte jordad. En snubbe som jobbar där Beppe, fixade till gitarren på 5 min 🙂

Beppe, otroligt bra snubbe att ha å göra med! Gillar verkligen personalen där 🙂.

• Gilla 1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.