Jump to content
Annons

En sjukt fet musikvideo..


Recommended Posts

Annons

Jo nog kan herr Åkerlund slänga sig i väggen alltid. Det viktigaste för honom verkar ju vara att göra provocerande videor som blir bannade/censurerade av så många tv-kanaler som möjligt istället för att göra seriösa videor som kan hjälpa artisterna att nå ut med och marknadsföra sin musik. Men det är en annan femma, det var inte det du frågade om.

Din video är helt okej. Vet inte hur väl den matchar låten, men som sagt okej.

Hur man optimerar sin master för YouTube? Känns som att det har försvunnit en del diskant i konverteringen. Kanske testa att överdriva den lite? Du skulle ju kunna testa att lägga upp olika versioner, lägga upp dem "privat" och kolla vad som låter bäst? Sedan gör du den videon offentlig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Waltzberger (oregistrerad)

Fast en video som blir bannad pga provokation väcker ju ännu mer intresse, nyfikenhet och "snackis-faktor".

Därmed är hans PR-utförande fullbordat 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast en video som blir bannad pga provokation väcker ju ännu mer intresse, nyfikenhet och "snackis-faktor".

Därmed är hans PR-utförande fullbordat 🙂

Helt riktigt. Media köper ju det där med hull och hår. Provocera lite så är din lycka gjord. Suck...

Jag tycker definitivt inte om det, men jag förstår varför han (och alla andra provokatörer) gör som de gör. Om media slutade vara så förtjusta i det skulle vi slippa det.

(Ber om ursäkt för att jag är gnelig hest, fick min 30-årskris igår...)

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste säga att jag föredrar provokation framför att bli struken medhårs.

det behövs folk som rör om i grytan. därmed menar jag inte att jag gillar

åkerlunds videor, men dom fyller ett viktigt syfte.

Håller med. _Men_, jag är övertygad om att alla som arbetar professionellt med musikvideor och liknande vet precis vad som kommer att visas och vad som blir bannat. Gör man en musikvideo som man vet kommer att bli bannad känns det som att man har missat målet ordentligt. Visst blir det en snackis, men av fel anledning. Den dagen media slutar gå igång på avsiktliga provokationer lär många "konstnärer" få det kämpigt.

Samtidigt måste jag ändå säga till Åkerlunds försvar att alla som anlitar honom vet precis vad han har gjort för videor tidigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

sen måste jag faktiskt ställa frågan varför en musikvideo inte får väcka anstöt, när

det är fritt fram att göra zombiesplatterrullar och allt sånt liksom. Varför är vi så

snabba på att dra fram censurkniven när det gäller musikvideor? Ganska skönt att bryta

med "titta in i kameran och se snäll/smygsexig ut"-traditionerna egentligen. Varför

förvandlas folk till rabiata vatikanmongon så fort man slänger in ett par smockor och

några bröst i en musikvideo, men utan problem sitter och plöjer igenom hela Sopranos-

boxen? DET är väl ändå den intressanta frågan?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

sen måste jag faktiskt ställa frågan varför en musikvideo inte får väcka anstöt, när

det är fritt fram att göra zombiesplatterrullar och allt sånt liksom. Varför är vi så

snabba på att dra fram censurkniven när det gäller musikvideor? Ganska skönt att bryta

med "titta in i kameran och se snäll/smygsexig ut"-traditionerna egentligen. Varför

förvandlas folk till rabiata vatikanmongon så fort man slänger in ett par smockor och

några bröst i en musikvideo, men utan problem sitter och plöjer igenom hela Sopranos-

boxen? DET är väl ändå den intressanta frågan?

Det där är du inte ensam om att undra =) Folks prydhet och känslighet har verkligen inga gränser. Självklart är tabun och förbud till för att brytas, och censur är ett av de största demokratihoten som finns.

Det jag inte gillar är att det är så enkelt att få massor av uppmärksamhet _bara_genom_att provocera, någonting som herr Åkerlund har satt i system. Ska man provocera ska man göra det med finess, något som jag personligen inte upplever att han gör.

Link to comment
Dela på andra sajter

sen måste jag faktiskt ställa frågan varför en musikvideo inte får väcka anstöt, när

det är fritt fram att göra zombiesplatterrullar och allt sånt liksom. Varför är vi så

snabba på att dra fram censurkniven när det gäller musikvideor? Ganska skönt att bryta

med "titta in i kameran och se snäll/smygsexig ut"-traditionerna egentligen. Varför

förvandlas folk till rabiata vatikanmongon så fort man slänger in ett par smockor och

några bröst i en musikvideo, men utan problem sitter och plöjer igenom hela Sopranos-

boxen? DET är väl ändå den intressanta frågan?

Allt är jänkarnas fel. Deras galet konservativa syn på sex gör att allt är förbjudet.

Se på GTA-nånting när det kom. Det gick att stjäla bilar, köra över fotgängare, slå ihjäl barn med baseballträ, men när det kom fram att det fanns en hemlig, borttagen, scen i vilken det gick att ha sex - då blev det ramaskri. Västvärldens arabland.

Link to comment
Dela på andra sajter

men varför blir reaktionen så stark när det handlar om just musikvideos?

Det är en bra fråga. Kanske är det för att det är relativt nytt. Röda rummet fick utstå mycken kritik i slutet av 1800-talet. Filmerna hade sin period när allt skulle censureras. Punken fick starka reaktioner, och hårdrocken sades vara skadlig för barn. Kanske är det inte så att musikvideos får en starkare reaktion, utan snarare att den är mer påtaglig eftersom den är aktuell; andra saker har redan avhandlats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...