Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har letat på nätet men inte hittat nå vettiga svar,och är lite otålig då jag är lite sugen på den.

Så vad tror folk den kommer kosta?kan man gissa på att 61 keys varianten kommer landa mellan 20-25 papp nånstans?

Annons
Postat

Ja du,den låter helt sjukt bra och jag har alltid gillat korg,andra alternativet är fantom g6 och den ligger på 22-24 tusen men den har inte samma specs som korgen.

Postat

... fast till ett sånt pris- då vill man ju kunna göra en hel produktion i en och samma maskin? Men VILL man det egentligen? Olika synthar har ju sin egen karaktär o s v som man enligt mitt tycke gärna mixar med varandra. Fast jag ska ta och lyssna på den nu så kanske jag blir övertygad 😉

Postat

De priser som jag sett diskuteras på andra forum har varit lite högre än så faktiskt. Runt 30,000kr för 61:an enligt nån källa.

Postat

Har sneglat en del på Kronos.. Har lyssnat på välinspelade demos.. Ok det är en kul maskin meeen.. Förutom flygeln man kan justera locket på så tycker jag fortfarande att Kronos låter väl platt och typiskt "japansk synth" (Korg Roland Casio etc).. Karmakonceptet känns lite uttjatat också. Funderar dessutom om hållbarheten på den så centrala SSD-driven som innehåller alla dessa fina ljud?.. Hållbarheten på den stora fina pekskärmen etc..

Personligen väljer jag nog ändå en Kurzweil PC3K8 i stället.. Dessutom pengarna jag sparar innebär att jag har råd att köpa en Korg Radias som komplement 😉

• 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.