producerzoombie (oregistrerad) Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 (redigerat) Hej, jag ser att det finns en trÄd liknande denna som jag skrev i tidigare men startar en ny. Jag besÀllde 19 december ett Bundle paket med 2 st Adam A7x Studio Monitorer, nÀr sedan leveransen anlÀnde efter 19 dar, med spedition. Packade jag upp ena högtalaren, ny plast o allt, en ny vara helt enkelt. NÀr jag sedan packar uppÄ den andra högtalaren, Àr sladden utan plast förpackning, tejpen pÄ höljet runt högtalren Àr i nÄn ul tejp slarvigt tejpad, o de va damm pÄ högtalaren men den sÄg allmÀnt ren ut, sÄ jag ringer Thomann o berÀttar om hÀndelsen o dom ber mig skicka tillbax varan som Àr en ny vara inte nÄtt B- Stock köp, jag skickar tillbax varan med Ups som kommer fram snart varav dom dan efter skickar en ny, sÀnding, Fick just hem högtalaren, samma serienummer alltsÄ samma högtalre tillbax med samma hölje tejpad, kaben va slarvigt tejpad i en ny förpackning samt att det nu lÄg 2 manualer i paketet, alltsÄ retuneras jag samma högtalare, nu pallar jag helt enkelt inet skciak tillbax igen dÄ jag provat monitorn o den verkar funka, men jag Àr jÀvligt sne kan jag rakt av sÀga att dom lurar kunder pÄ detta viset o jag har handlat dÀr sen 2009, aldrig haft problem men Àr en bra kund som handlat mycket, vÀldigt mycke. Jag har nu skrivit ett mail till dom igen men jag pallar helt enkelt inte skcika tillbax den igen dÄ jag Àven har 3 Ärs garanti om jag skulel upptÀcka nÄtt, den verkar funka bra testat den lite. Nu handlar jag nog inet emr dÀr kan jag rakt av sÀga,!!! Redigerat 20 januari 2011 av producerzoombie Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Ken KÀngström Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Vem var din ansvariga kontaktperson? Tror inte det Àr nÄgot fel pÄ Thomann i sig, utan snarare nÄgra av de stressade arbetarna kring din order. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
producerzoombie (oregistrerad) Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 E ju bedrövligt skickade tillbax varan med ups, sen dimper samma vara ner igen 3 dar efter, dom försöker ju sÀlja varan vidare helt enkelt, vem vet hur mÄnga ggr denna högtalren gÄtt runt, man köper en ny vara liksom o sen fÄr man nÄtt nÄn har testat eller skcikat tillbax e skandalöst kasst o göra om det igen liksom, samma serienummer o allt, palla hÄlla pÄ o skicka tillbax det, bara tanken att dom sÀljer denna varan igen som ny Àr ny bedrövlig, Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Ken KÀngström Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 VÀntar just nu pÄ en order pÄ en Pod X3 Pro, Lecixon MX300 och ett 19" rack som vÀntas anlÀnda nÀsta vecka. Kan hÄlla er uppdaterade om hur det gÄr. Men mycket trÄkigt nÀr det jÀvlas pÄ detta vis. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Tror inte det Àr nÄgot fel pÄ Thomann i sig, utan snarare nÄgra av de stressade arbetarna kring din order. Som kund Àr det samma sak. (OK, lite vÀrre ifall det sker pÄ order, med berÄtt mod, Àn pga slarv.) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
producerzoombie (oregistrerad) Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 AlltsÄ jag kan acceptera att man gör fel, inga problem men nÀr folk som skriver i forum som hÀr har upplevt liknande med monitorer o likadan vara blir man bara sne, jag ringde liksom in förbannad o snacka lugnt med dom, dom va hjÀlpsamma o ups kom dan efter o hÀmtade varan, sen anlÀnde varan pÄ 3 dar snabbt alltsÄ, sen skcika dom en ny sÀnding dan efter. O idag damp samma högtalare tillbax med tusj skrivet pÄ paketet, samma tejp 2 manualer samt kabeln kastad in i en plast förpackning, jag har testat hötalaren som annars ser ren ut, o den funkar. va gör jag nu liksom orka skicka tillbax igen, tror inet jag har orken o göra det faktiskt. Men bedrövligt. Tror inte dom gör misstag utan dom försöker sÀlja tillbax varan som ny helt enkelt, men o skicka samma vara igen, saknar ord helt enkelt. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Om de fortsÀtter göra fel och skickar tillbaks en begagnad produkt (t o m SAMMA som tidigare) som ny, sÄ hade jag begÀrt att hÀva köpet istÀllet för att fortsÀtta krÄngla. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
producerzoombie (oregistrerad) Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Jovisst hÀva köpet, men som sagt sitter jag dÄ med endast en högtalare o mÄste köpa en ny frÄn nÄtt annat stÀlle i sÄdana fall, i sverige e priserna tusen spÀnn dyrare, alternativet Àr o köpa frÄn dv247 i england men orka sitta o skicka tillbax , jag har nu testat den o den funkar... Vet inte vad jag ska göra liksom, Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Jovisst hĂ€va köpet, men som sagt sitter jag dĂ„ med endast en högtalare o mĂ„ste köpa en ny frĂ„n nĂ„tt annat stĂ€lle i sĂ„dana fall, i sverige e priserna tusen spĂ€nn dyrare, alternativet Ă€r o köpa frĂ„n dv247 i england men orka sitta o skicka tillbax , jag har nu testat den o den funkar... Vet inte vad jag ska göra liksom, HĂ€ver du köpet sĂ„ skickar du tillbaks bĂ„da. Det Ă€r ju ganska jobbigt annars att hĂ„lla ordning pĂ„ vilken som kommer varifrĂ„n, med tanke pĂ„ eventuella garantifrĂ„gor. FrĂ„gar du din svenske handlare, sĂ„ kan det ofta gĂ„ att fĂ„ nĂ€stan samma pris i Sverige som hos Thomann... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
producerzoombie (oregistrerad) Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Ena var helt ny, den luktade helt nytt, men grejjen till detta Àr att de va ett bundle paket vilket kan betyda att bÄda varit gamla...utan att jag mÀrkt det dom funkar klockrent dock, jag snackade med Thomann nyss o dom bad om ursÀkt o bad mig skicka in bilder vilket jag gjorde, jag sa att dom fÄr sÀnka priset pÄ ena, fÄr vi se om dom nu gör det o hur mycket isÄdanafall, men det jag reagerade pÄ var att han sa att om nÄn köper varan retunerar den inom 30 dagar o den ser ny ut, sÄ sÀljer vi den som ny!!!! AlltsÄ vet man ej om varan varit hos nÄn annan o sedan skickats tillbax för att paketeras om o sÀljas vidare, vilket fick mig o reagera kraftigt, vill inte ha retunerade varor, Àven om thomann alltid funkat ypperligt verkar det som det inte gör det nÀr det gÀller studio monitorer, var Àven nagel mÀrken pÄ mitt ljudkort pÄ plasten maudio fast track pro som kom veckan efter , dock bytte jag aldrig ut den, för den sÄg totalt ny ut tÀnkte dom kanske öppnat kollat sÄ allt Àr i paketet bara, vi fÄr se vad han ger för pris till mig, tror inte det handlar om mÄnga hundringar dock tyvÀrr, Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Det Ă€r klart, att om du fĂ„r en prisnedsĂ€ttning sĂ„ kan det ju vara ok Ă€ndĂ„, sĂ„ lĂ€nge prylarna fungerar som de ska... Det trĂ„kiga Ă€r att du sjĂ€lv mĂ„ste klaga och envisas för att fĂ„ en prisnedsĂ€ttning i efterhand pĂ„ nĂ„got som egentligen borde ha sĂ„lts som demoex redan frĂ„n början. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 jag förstÄr inte ditt problem. Det Àr vÀl inget fel pÄ grejerna, dom lÄter bra, du sÀger ju till och med att dom funkar "klockrent" och det Àr inga mÀrken/repor pÄ dom? Som jag ser det Àr det bara att droppa den dÀr sura minen och sÀtta sig ner och mixa jÀrnet... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
producerzoombie (oregistrerad) Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 jag förstĂ„r inte ditt problem. Det Ă€r vĂ€l inget fel pĂ„ grejerna, dom lĂ„ter bra, du sĂ€ger ju till och med att dom funkar "klockrent" och det Ă€r inga mĂ€rken/repor pĂ„ dom? Som jag ser det Ă€r det bara att droppa den dĂ€r sura minen och sĂ€tta sig ner och mixa jĂ€rnet... Vad förstĂ„r du inte? Ăr inga billga grejjer, 2 Adam Monitorer nya kostar runt 4200 kr, styck. alltsĂ„ runt 8-8400 kr, som jag pröjsat sjĂ€lvjklart vill jag inte ha ett demoex eller en vara som nĂ„n skickat tillbax till dom, att dom sen skickar precis samma vara igen nĂ€r jag ringt dom, klagat, skrivet ett a4 brev som slĂ€ngts i kartongen. Misstag görs, inga problem j ag va lugn nĂ€r jag ringde dom Ă€r Ă€ven lugn nu. Men detta Ă€r inget misstag, dom sĂ€ljer saker folk skcikar tillbax som ny pris vilket i mina ögon Ă€r totalt oacceptabelt. Varan ser relativt oanvĂ€nd ut ja, va vet jag om den reparerats eller stĂ„tt osm ett demo ex i butiken o sedan rengjorts, tĂ€nk om dne pajjar efter 1 mĂ„nad? Klart man vill ha en ny vara nĂ€r man köper nĂ„tt nytt, vissa företag som Genelec vad jag sett pĂ„ unboxing videos pĂ„ youtube har ett plast hölje,som nĂ€r man öppnat den syns att den e helt ny, dessa adams har en skum gummi hölje dĂ€r dom kan plasta pĂ„ en vanlig tejp utan att man mĂ€rker det, kan va sĂ„ att andra högtalaren e retunerad den med, eftersom det var ett bundle paket..dock luktade den totalt ny, tejpen va orginal denna har ju damm i sig...sĂ„ Ă€r ju nĂ„tt som retunerats eller anvĂ€nts, pĂ„ dv247 kostar adam monitorn 3900 kr...b-stocket kostar 2700 kr.runt 1200 kr i prisskillnad, vi fĂ„r se vad Thomann svarar, sĂ€ger dom 300 kr eller nĂ„tt skickar jag tillbax o hĂ€ver köpet... Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
afatecs Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 vad tror du alla företag gör med saker som returneras och fungerar?? sÄ lÀnge dom funkar förstÄr inte jag att man kan bli sÄ upprörd över att kabeln inte va inplastad... Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 vad tror du alla företag gör med saker som returneras och fungerar?? SÀljer som b-stock? Dvs retur-ex, till lite lÀgre pris. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
afatecs Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 SÀljer som b-stock? Dvs retur-ex, till lite lÀgre pris. aa jo i vÄrat hederliga samhÀlle sÄ gör nog majoriteten det icke, sÄvida dom inte returnerat varan pga att det Àr bristande pÄ nÄgot vis. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 jag nominerar detta som en stark vinnare till "dagens i-landsproblem". 1 Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 jag nominerar detta som en stark vinnare till "dagens i-landsproblem". Du tycker alltsĂ„ att det Ă€r ok att betala för en ny produkt men fĂ„ en begagnad levererad...? Jag tycker verkligen inte likadant, utan om man köper nĂ„got för det pris som företaget sĂ€ljer nya prylar för, sĂ„ ska man ocksĂ„ kunna förvĂ€nta sig att det verkligen ĂR nytt. Det Ă€r lite mĂ€rkligt att argumentera EMOT den drabbade - för i mĂ„nga andra fall klagas det pĂ„ företag som försöker maximera sina vinster, men i detta fallet ska man alltsĂ„ acceptera att de skickar ut begagnade prylar till fullpris till nĂ„gon som vill köpa NYA prylar... De flesta ger nog upp och tycker att det Ă€r för jobbigt att krĂ„ngla med retur o dyl - och dĂ„ tjĂ€nar ju företaget extra pĂ„ alla de som ger sig, eftersom de slipper reducera priset pĂ„ sina demoex - och de kan fortsĂ€tta göra likadant i all framtid, istĂ€llet för att se till att verkligen leverera nytt till de som vill köpa nytt... Kanske fĂ„r man förvĂ€nta sig sĂ„dant nĂ€r det Ă€r lĂ„ga priser, men i sĂ„ fall borde det stĂ„ tydligt angivet att det kan förekomma att man fĂ„r levererat demoex om man köper "nytt"... Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 jag nominerar detta som en stark vinnare till "dagens i-landsproblem". du jag har lite gammal skit som du kan fÄ köpa till nypris dom ser nya ut Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 aa jo i vÄrat hederliga samhÀlle sÄ gör nog majoriteten det icke, sÄvida dom inte returnerat varan pga att det Àr bristande pÄ nÄgot vis. Jag har tvÄ gÄnger köpt nya prylar, eller rÀttare sagt trott att det var nya prylar. Men vÀl hemma har jag sett att det varit slarvigt packat osv, och sedan har prylarna inte ens fungerat. Retur-ex som antagligen varit ur funktion frÄn början, men bara lÀmnats tillbaka. Jag har dÄ fÄtt dels extrakostnader och, framför allt, en massa extra arbete. (OBS! Thomann har inte varit inblandade i nÄgot av mina tvÄ fall. En gÄngen lokal handlare, en gÄng handlare utomlands.) Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
kardo Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 jag förstĂ„r inte ditt problem. Det Ă€r vĂ€l inget fel pĂ„ grejerna, dom lĂ„ter bra, du sĂ€ger ju till och med att dom funkar "klockrent" och det Ă€r inga mĂ€rken/repor pĂ„ dom? Som jag ser det Ă€r det bara att droppa den dĂ€r sura minen och sĂ€tta sig ner och mixa jĂ€rnet... đ€Ș Om du bestĂ€ller en ny bil, Ă€r det ok om den har gĂ„tt 500mil nĂ€r du fĂ„r den ? Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 đ€Ș Om du bestĂ€ller en ny bil, Ă€r det ok om den har gĂ„tt 500mil nĂ€r du fĂ„r den ? vad Ă€r det för mĂ€rke? 1 Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
afatecs Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 sjÀlvklart Àr det inte acceptabelt att fÄ saker som inte fungerar.. men nu funkar ju monitorn perfa,det jag dÀremot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt frÄn ta tex peak performance i födelsedags present. nÀr han öppnar paketet mÀrker dom att mormor har missat att han blivit mycket Àldre o dÀrför vÀxt, 30 dagars öppet köp gÀller sÄ dom gÄr till affÀren och byter tröjjan..... vem tror i detta skede att tröjjan i frÄga hamnar i nÄn "fynd" alternativt b-stock hög? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
producerzoombie (oregistrerad) Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 sjÀlvklart Àr det inte acceptabelt att fÄ saker som inte fungerar.. men nu funkar ju monitorn perfa,det jag dÀremot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt frÄn ta tex peak performance i födelsedags present. nÀr han öppnar paketet mÀrker dom att mormor har missat att han blivit mycket Àldre o dÀrför vÀxt, 30 dagars öppet köp gÀller sÄ dom gÄr till affÀren och byter tröjjan..... vem tror i detta skede att tröjjan i frÄga hamnar i nÄn "fynd" alternativt b-stock hög? En bandyboll till dig!!! JÀmföra detta med en tröjja!!! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
nattvaktaren Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Ăr det inte flera trĂ„dar pĂ„ samma tema just nu? Thomann skickar ut grejer folk kladdat pĂ„, nĂ€stan som begagnat... har lĂ€st en del gnĂ€ll i den riktningen. Dom fĂ„r passa sig. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 sjĂ€lvklart Ă€r det inte acceptabelt att fĂ„ saker som inte fungerar.. men nu funkar ju monitorn perfa,det jag dĂ€remot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt frĂ„n ta tex peak performance i födelsedags present. nĂ€r han öppnar paketet mĂ€rker dom att mormor har missat att han blivit mycket Ă€ldre o dĂ€rför vĂ€xt, 30 dagars öppet köp gĂ€ller sĂ„ dom gĂ„r till affĂ€ren och byter tröjjan..... vem tror i detta skede att tröjjan i frĂ„ga hamnar i nĂ„n "fynd" alternativt b-stock hög? Om t-shirten Ă€r dammig eller har fĂ„tt nĂ„gon flĂ€ck, sĂ„ Ă€r du nog inte sĂ„ sugen pĂ„ att köpa den, eftersom det dĂ„ Ă€r uppenbart att den inte Ă€r ny - men om den kommer tillbaks i dĂ„ligt skick frĂ„n den förste kunden, sĂ„ kan ju butiken dra av lĂ€mplig andel av Ă„terbetalningen efter returen - och sedan sĂ€ljer de den begagnade till ett reducerat pris, som "lagerskadad" eller slĂ€nger den helt enkelt i REA-korgen. Det finns förstĂ„s olika grad av seriositet hos olika butiker, sĂ„ man vet förstĂ„s aldrig riktigt hur det fungerar pĂ„ olika stĂ€llen, förrĂ€n man sjĂ€lv eller nĂ„gon man kĂ€nner drabbas, men klĂ€daffĂ€rerna drar alltid ner pĂ„ priset om man upptĂ€cker nĂ„gon skada eller annat fel pĂ„ ett plagg. KlĂ€dbranschen har förstĂ„s BETYDLIGT större marginaler Ă€n det Ă€r pĂ„ musikprylar, sĂ„ jĂ€mförelsen Ă€r inte den bĂ€sta, men Ă€ndĂ„... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
producerzoombie (oregistrerad) Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 Jag Ă€r done med thomann iallfall, bestĂ€lt dĂ€r sen 2009, och vĂ€ldigt mycket. Efter att jag fick förklaringen att om nĂ„n retunerar en vara i bra skcika packas det ner o sĂ€ljs som nytt, vilket jag aldrig kommer acceptera. Nu erbjöd dom mig 40 euro billigare pris jag krĂ€vde mer, dom acceptera inte sĂ„ varan skickas med ups i morron tillbax. Men det som e mest irriterande, det Ă€r att jag först skickar varan, dagen efter skickas ett paket o samma vara kommer tillbax polerad, med en plast förpackning pĂ„ sladden slarvig tush pĂ„ kartongen, med text. Trodde dom ej att jag skulle mĂ€rka det?`Precis samma serie nummer pĂ„ baksidan, dom verkar ha missat det + den fina gula tejpen i kartongen dom tejpat slarvigt runt högtaleren, ska man bli leverad begagnade varor för ett nypris glöm det, o yxskaftet som drar en tröjja som exempel bra jobbat!!! o ni som bestĂ€ller just ax7 frĂ„n thomann, ser ni att det ser slarvigt ner packat ut o sĂ„, sĂ„ Ă€r ni vĂ€lkommna o messa mig privat hĂ€r sĂ„ ska jag ange serie nummret som var hos mig, om dom nu skcikar ut till nĂ„n hĂ€r.. Ăven andra varor jag fĂ„tt tidigare har varit lite suspekt men jag har struntat idet, detsamma gĂ€ller med led lampor jag köpte samt, m-audio fast track pro kortet jag bestĂ€llde som hade nagel riv mĂ€rken pĂ„ plasten i förpackningen, Ă€ven det kan va gammalt, men palla... Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Frekvensspektrumanalysator Postat 21 januari 2011 Dela Postat 21 januari 2011 lol Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
afatecs Postat 21 januari 2011 Dela Postat 21 januari 2011 claes sjĂ€lvklart om det Ă€r brister i produkten, men i det hĂ€r fallet Ă€r det ju inte det. bara att sladden inte Ă€r inplastad. jag tog tröjjan som ett exempel dĂ„ den kan ju t o m nĂ„n haft pĂ„ sig innan... vad kan dom ha hunnit gort med en högtalare som enligt sĂ€go Ă€r i primaskick utan repor?.. nej jag hĂ„ller med tidigare talare i-lands problem. olika Ă„sikter kommer aldrig bli lika. đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
zunbeta Postat 22 januari 2011 Dela Postat 22 januari 2011 egentligen Borde man skicka in detta till uppdrag granskning och se hur de kan fixa detta vore kul med oss som inte bara hÀr i forumet drabbas utan norden och europa och usa och asien des. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.