Jump to content
Annons

Se Upp för Thomann


producerzoombie (oregistrerad)

Recommended Posts

producerzoombie (oregistrerad)

Hej, jag ser att det finns en trÄd liknande denna som jag skrev i tidigare men startar en ny.

Jag besÀllde 19 december ett Bundle paket med 2 st Adam A7x Studio Monitorer, nÀr sedan leveransen anlÀnde efter 19 dar, med spedition. Packade jag upp ena högtalaren, ny plast o allt, en ny vara helt enkelt. NÀr jag sedan packar uppÄ den andra högtalaren, Àr sladden utan plast förpackning, tejpen pÄ höljet runt högtalren Àr i nÄn ul tejp slarvigt tejpad, o de va damm pÄ högtalaren men den sÄg allmÀnt ren ut, sÄ jag ringer Thomann o berÀttar om hÀndelsen o dom ber mig skicka tillbax varan som Àr en ny vara inte nÄtt B- Stock köp, jag skickar tillbax varan med Ups som kommer fram snart varav dom dan efter skickar en ny, sÀnding,

Fick just hem högtalaren, samma serienummer alltsÄ samma högtalre tillbax med samma hölje tejpad, kaben va slarvigt tejpad i en ny förpackning samt att det nu lÄg 2 manualer i paketet, alltsÄ retuneras jag samma högtalare, nu pallar jag helt enkelt inet skciak tillbax igen dÄ jag provat monitorn o den verkar funka, men jag Àr jÀvligt sne kan jag rakt av sÀga att dom lurar kunder pÄ detta viset o jag har handlat dÀr sen 2009, aldrig haft problem men Àr en bra kund som handlat mycket, vÀldigt mycke. Jag har nu skrivit ett mail till dom igen men jag pallar helt enkelt inte skcika tillbax den igen dÄ jag Àven har 3 Ärs garanti om jag skulel upptÀcka nÄtt, den verkar funka bra testat den lite.

Nu handlar jag nog inet emr dÀr kan jag rakt av sÀga,!!!

Redigerat av producerzoombie
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons
producerzoombie (oregistrerad)

E ju bedrövligt skickade tillbax varan med ups, sen dimper samma vara ner igen 3 dar efter, dom försöker ju sÀlja varan vidare helt enkelt, vem vet hur mÄnga ggr denna högtalren gÄtt runt, man köper en ny vara liksom o sen fÄr man nÄtt nÄn har testat eller skcikat tillbax e skandalöst kasst o göra om det igen liksom, samma serienummer o allt, palla hÄlla pÄ o skicka tillbax det, bara tanken att dom sÀljer denna varan igen som ny Àr ny bedrövlig,

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tror inte det Àr nÄgot fel pÄ Thomann i sig, utan snarare nÄgra av de stressade arbetarna kring din order.

Som kund Àr det samma sak.

(OK, lite vÀrre ifall det sker pÄ order, med berÄtt mod, Àn pga slarv.)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

AlltsÄ jag kan acceptera att man gör fel, inga problem men nÀr folk som skriver i forum som hÀr har upplevt liknande med monitorer o likadan vara blir man bara sne, jag ringde liksom in förbannad o snacka lugnt med dom, dom va hjÀlpsamma o ups kom dan efter o hÀmtade varan, sen anlÀnde varan pÄ 3 dar snabbt alltsÄ, sen skcika dom en ny sÀnding dan efter. O idag damp samma högtalare tillbax med tusj skrivet pÄ paketet, samma tejp 2 manualer samt kabeln kastad in i en plast förpackning, jag har testat hötalaren som annars ser ren ut, o den funkar. va gör jag nu liksom orka skicka tillbax igen, tror inet jag har orken o göra det faktiskt.

Men bedrövligt. Tror inte dom gör misstag utan dom försöker sÀlja tillbax varan som ny helt enkelt, men o skicka samma vara igen, saknar ord helt enkelt.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Om de fortsÀtter göra fel och skickar tillbaks en begagnad produkt (t o m SAMMA som tidigare) som ny, sÄ hade jag begÀrt att hÀva köpet istÀllet för att fortsÀtta krÄngla.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Jovisst hÀva köpet, men som sagt sitter jag dÄ med endast en högtalare o mÄste köpa en ny frÄn nÄtt annat stÀlle i sÄdana fall, i sverige e priserna tusen spÀnn dyrare, alternativet Àr o köpa frÄn dv247 i england men orka sitta o skicka tillbax , jag har nu testat den o den funkar... Vet inte vad jag ska göra liksom,

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jovisst hÀva köpet, men som sagt sitter jag dÄ med endast en högtalare o mÄste köpa en ny frÄn nÄtt annat stÀlle i sÄdana fall, i sverige e priserna tusen spÀnn dyrare, alternativet Àr o köpa frÄn dv247 i england men orka sitta o skicka tillbax , jag har nu testat den o den funkar... Vet inte vad jag ska göra liksom,

HÀver du köpet sÄ skickar du tillbaks bÄda. Det Àr ju ganska jobbigt annars att hÄlla ordning pÄ vilken som kommer varifrÄn, med tanke pÄ eventuella garantifrÄgor.

FrĂ„gar du din svenske handlare, sĂ„ kan det ofta gĂ„ att fĂ„ nĂ€stan samma pris i Sverige som hos Thomann... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Ena var helt ny, den luktade helt nytt, men grejjen till detta Àr att de va ett bundle paket vilket kan betyda att bÄda varit gamla...utan att jag mÀrkt det dom funkar klockrent dock, jag snackade med Thomann nyss o dom bad om ursÀkt o bad mig skicka in bilder vilket jag gjorde, jag sa att dom fÄr sÀnka priset pÄ ena, fÄr vi se om dom nu gör det o hur mycket isÄdanafall, men det jag reagerade pÄ var att han sa att om nÄn köper varan retunerar den inom 30 dagar o den ser ny ut, sÄ sÀljer vi den som ny!!!!

AlltsÄ vet man ej om varan varit hos nÄn annan o sedan skickats tillbax för att paketeras om o sÀljas vidare, vilket fick mig o reagera kraftigt, vill inte ha retunerade varor, Àven om thomann alltid funkat ypperligt verkar det som det inte gör det nÀr det gÀller studio monitorer, var Àven nagel mÀrken pÄ mitt ljudkort pÄ plasten maudio fast track pro som kom veckan efter , dock bytte jag aldrig ut den, för den sÄg totalt ny ut tÀnkte dom kanske öppnat kollat sÄ allt Àr i paketet bara,

vi fÄr se vad han ger för pris till mig, tror inte det handlar om mÄnga hundringar dock tyvÀrr,

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Det Ă€r klart, att om du fĂ„r en prisnedsĂ€ttning sĂ„ kan det ju vara ok Ă€ndĂ„, sĂ„ lĂ€nge prylarna fungerar som de ska... Det trĂ„kiga Ă€r att du sjĂ€lv mĂ„ste klaga och envisas för att fĂ„ en prisnedsĂ€ttning i efterhand pĂ„ nĂ„got som egentligen borde ha sĂ„lts som demoex redan frĂ„n början. 😠

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag förstÄr inte ditt problem. Det Àr vÀl inget fel pÄ grejerna, dom lÄter bra, du sÀger

ju till och med att dom funkar "klockrent" och det Àr inga mÀrken/repor pÄ dom? Som jag

ser det Àr det bara att droppa den dÀr sura minen och sÀtta sig ner och mixa jÀrnet...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

jag förstÄr inte ditt problem. Det Àr vÀl inget fel pÄ grejerna, dom lÄter bra, du sÀger

ju till och med att dom funkar "klockrent" och det Àr inga mÀrken/repor pÄ dom? Som jag

ser det Àr det bara att droppa den dÀr sura minen och sÀtta sig ner och mixa jÀrnet...

Vad förstĂ„r du inte? Är inga billga grejjer, 2 Adam Monitorer nya kostar runt 4200 kr, styck. alltsĂ„ runt 8-8400 kr, som jag pröjsat sjĂ€lvjklart vill jag inte ha ett demoex eller en vara som nĂ„n skickat tillbax till dom, att dom sen skickar precis samma vara igen nĂ€r jag ringt dom, klagat, skrivet ett a4 brev som slĂ€ngts i kartongen. Misstag görs, inga problem j ag va lugn nĂ€r jag ringde dom Ă€r Ă€ven lugn nu. Men detta Ă€r inget misstag, dom sĂ€ljer saker folk skcikar tillbax som ny pris vilket i mina ögon Ă€r totalt oacceptabelt. Varan ser relativt oanvĂ€nd ut ja, va vet jag om den reparerats eller stĂ„tt osm ett demo ex i butiken o sedan rengjorts, tĂ€nk om dne pajjar efter 1 mĂ„nad?

Klart man vill ha en ny vara nÀr man köper nÄtt nytt, vissa företag som Genelec vad jag sett pÄ unboxing videos pÄ youtube har ett plast hölje,som nÀr man öppnat den syns att den e helt ny, dessa adams har en skum gummi hölje dÀr dom kan plasta pÄ en vanlig tejp utan att man mÀrker det, kan va sÄ att andra högtalaren e retunerad den med, eftersom det var ett bundle paket..dock luktade den totalt ny, tejpen va orginal denna har ju damm i sig...sÄ Àr ju nÄtt som retunerats eller anvÀnts, pÄ dv247 kostar adam monitorn 3900 kr...b-stocket kostar 2700 kr.runt 1200 kr i prisskillnad, vi fÄr se vad Thomann svarar, sÀger dom 300 kr eller nÄtt skickar jag tillbax o hÀver köpet...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

SÀljer som b-stock? Dvs retur-ex, till lite lÀgre pris.

aa jo i vÄrat hederliga samhÀlle sÄ gör nog majoriteten det icke, sÄvida dom inte returnerat varan pga att det Àr bristande pÄ nÄgot vis.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag nominerar detta som en stark vinnare till "dagens i-landsproblem".

Du tycker alltsÄ att det Àr ok att betala för en ny produkt men fÄ en begagnad levererad...?

Jag tycker verkligen inte likadant, utan om man köper nĂ„got för det pris som företaget sĂ€ljer nya prylar för, sĂ„ ska man ocksĂ„ kunna förvĂ€nta sig att det verkligen ÄR nytt.

Det Àr lite mÀrkligt att argumentera EMOT den drabbade - för i mÄnga andra fall klagas det pÄ företag som försöker maximera sina vinster, men i detta fallet ska man alltsÄ acceptera att de skickar ut begagnade prylar till fullpris till nÄgon som vill köpa NYA prylar...

De flesta ger nog upp och tycker att det Àr för jobbigt att krÄngla med retur o dyl - och dÄ tjÀnar ju företaget extra pÄ alla de som ger sig, eftersom de slipper reducera priset pÄ sina demoex - och de kan fortsÀtta göra likadant i all framtid, istÀllet för att se till att verkligen leverera nytt till de som vill köpa nytt...

Kanske fÄr man förvÀnta sig sÄdant nÀr det Àr lÄga priser, men i sÄ fall borde det stÄ tydligt angivet att det kan förekomma att man fÄr levererat demoex om man köper "nytt"...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

aa jo i vÄrat hederliga samhÀlle sÄ gör nog majoriteten det icke, sÄvida dom inte returnerat varan pga att det Àr bristande pÄ nÄgot vis.

Jag har tvÄ gÄnger köpt nya prylar, eller rÀttare sagt trott att det var nya prylar. Men vÀl hemma har jag sett att det varit slarvigt packat osv, och sedan har prylarna inte ens fungerat. Retur-ex som antagligen varit ur funktion frÄn början, men bara lÀmnats tillbaka.

Jag har dÄ fÄtt dels extrakostnader och, framför allt, en massa extra arbete.

(OBS! Thomann har inte varit inblandade i nÄgot av mina tvÄ fall. En gÄngen lokal handlare, en gÄng handlare utomlands.)

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

jag förstÄr inte ditt problem. Det Àr vÀl inget fel pÄ grejerna, dom lÄter bra, du sÀger

ju till och med att dom funkar "klockrent" och det Àr inga mÀrken/repor pÄ dom? Som jag

ser det Àr det bara att droppa den dÀr sura minen och sÀtta sig ner och mixa jÀrnet...

đŸ€Ș Om du bestĂ€ller en ny bil, Ă€r det ok om den har gĂ„tt 500mil nĂ€r du fĂ„r den ?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sjÀlvklart Àr det inte acceptabelt att fÄ saker som inte fungerar..

men nu funkar ju monitorn perfa,det jag dÀremot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt frÄn ta tex peak performance i födelsedags present.

nÀr han öppnar paketet mÀrker dom att mormor har missat att han blivit mycket Àldre o dÀrför vÀxt,

30 dagars öppet köp gÀller sÄ dom gÄr till affÀren och byter tröjjan.....

vem tror i detta skede att tröjjan i frÄga hamnar i nÄn "fynd" alternativt b-stock hög?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

sjÀlvklart Àr det inte acceptabelt att fÄ saker som inte fungerar..

men nu funkar ju monitorn perfa,det jag dÀremot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt frÄn ta tex peak performance i födelsedags present.

nÀr han öppnar paketet mÀrker dom att mormor har missat att han blivit mycket Àldre o dÀrför vÀxt,

30 dagars öppet köp gÀller sÄ dom gÄr till affÀren och byter tröjjan.....

vem tror i detta skede att tröjjan i frÄga hamnar i nÄn "fynd" alternativt b-stock hög?

En bandyboll till dig!!! JÀmföra detta med en tröjja!!!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

sjÀlvklart Àr det inte acceptabelt att fÄ saker som inte fungerar..

men nu funkar ju monitorn perfa,det jag dÀremot menar, vi kan ta som ett exempel, mormor köper en t shirt frÄn ta tex peak performance i födelsedags present.

nÀr han öppnar paketet mÀrker dom att mormor har missat att han blivit mycket Àldre o dÀrför vÀxt,

30 dagars öppet köp gÀller sÄ dom gÄr till affÀren och byter tröjjan.....

vem tror i detta skede att tröjjan i frÄga hamnar i nÄn "fynd" alternativt b-stock hög?

Om t-shirten Àr dammig eller har fÄtt nÄgon flÀck, sÄ Àr du nog inte sÄ sugen pÄ att köpa den, eftersom det dÄ Àr uppenbart att den inte Àr ny - men om den kommer tillbaks i dÄligt skick frÄn den förste kunden, sÄ kan ju butiken dra av lÀmplig andel av Äterbetalningen efter returen - och sedan sÀljer de den begagnade till ett reducerat pris, som "lagerskadad" eller slÀnger den helt enkelt i REA-korgen. Det finns förstÄs olika grad av seriositet hos olika butiker, sÄ man vet förstÄs aldrig riktigt hur det fungerar pÄ olika stÀllen, förrÀn man sjÀlv eller nÄgon man kÀnner drabbas, men klÀdaffÀrerna drar alltid ner pÄ priset om man upptÀcker nÄgon skada eller annat fel pÄ ett plagg.

KlĂ€dbranschen har förstĂ„s BETYDLIGT större marginaler Ă€n det Ă€r pĂ„ musikprylar, sĂ„ jĂ€mförelsen Ă€r inte den bĂ€sta, men Ă€ndĂ„... 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

producerzoombie (oregistrerad)

Jag Àr done med thomann iallfall, bestÀlt dÀr sen 2009, och vÀldigt mycket. Efter att jag fick förklaringen att om nÄn retunerar en vara i bra skcika packas det ner o sÀljs som nytt, vilket jag aldrig kommer acceptera. Nu erbjöd dom mig 40 euro billigare pris jag krÀvde mer, dom acceptera inte sÄ varan skickas med ups i morron tillbax.

Men det som e mest irriterande, det Àr att jag först skickar varan, dagen efter skickas ett paket o samma vara kommer tillbax polerad, med en plast förpackning pÄ sladden slarvig tush pÄ kartongen, med text. Trodde dom ej att jag skulle mÀrka det?`Precis samma serie nummer pÄ baksidan, dom verkar ha missat det + den fina gula tejpen i kartongen dom tejpat slarvigt runt högtaleren, ska man bli leverad begagnade varor för ett nypris glöm det, o yxskaftet som drar en tröjja som exempel bra jobbat!!!

o ni som bestÀller just ax7 frÄn thomann, ser ni att det ser slarvigt ner packat ut o sÄ, sÄ Àr ni vÀlkommna o messa mig privat hÀr sÄ ska jag ange serie nummret som var hos mig, om dom nu skcikar ut till nÄn hÀr..

Även andra varor jag fĂ„tt tidigare har varit lite suspekt men jag har struntat idet, detsamma gĂ€ller med led lampor jag köpte samt, m-audio fast track pro kortet jag bestĂ€llde som hade nagel riv mĂ€rken pĂ„ plasten i förpackningen, Ă€ven det kan va gammalt, men palla...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

claes sjÀlvklart om det Àr brister i produkten, men i det hÀr fallet Àr det ju inte det.

bara att sladden inte Àr inplastad.

jag tog tröjjan som ett exempel dÄ den kan ju t o m nÄn haft pÄ sig innan...

vad kan dom ha hunnit gort med en högtalare som enligt sÀgo Àr i primaskick utan repor?..

nej jag hÄller med tidigare talare i-lands problem.

olika Ă„sikter kommer aldrig bli lika. 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

egentligen Borde man skicka in detta till uppdrag granskning och se hur de kan fixa detta vore kul med oss som inte bara hÀr i forumet drabbas utan norden och europa och usa och asien des.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...