Freddy Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 (redigerat) Tja, Sitter med lite mixar nu, logic kräver att spåren har samma startposition för phaselock när trumspåren är grupperade. Men jag vill gärna klippa ut enstaka pukslag för att slippa läck från dessa kanaler. Kör ni silence på hela spåret då? eller hur gör ni? Jag vill gärna ha bra tryck i pukorna med hyfsat mycket kompressor, men då får jag med mycket annat som grötar till mixen, jag har lagt på hipass för att slippa de värsta cymbalerna, men upplever att det inte räcker. Man kan så klart editera klart, för att sedan klippa upp spåren, men nu ville jag göra allt på en och samma gång 🙂 Tacksam för tips! Redigerat 19 januari 2011 av Freddy
Freddy Postat 19 januari 2011 Trådstartare Postat 19 januari 2011 En fråga till, om man kör drum replacement = skapar ett midi-spår för att fylla ut trummorna lite, går det att edit-låsa midin till den ursprungliga Audiofilen?
mickestrang Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 högpass för att slippa cymbaler? hur tänkte du då`?
MattiasA Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Du får nog editera trummorna innan du klipper ut pukorna. Pukorna kvantiseras ju efter de andra trummorna så det blir ju inget extrajobb. Samma sak med drumreplacement. är det inte bättre att editera alla trummor innan du gör ett midispår.
Freddy Postat 19 januari 2011 Trådstartare Postat 19 januari 2011 (redigerat) högpass för att slippa cymbaler? hur tänkte du då`? På puk-bussen bara alltså. Menade lågpass så klart. 🙂 Du får nog editera trummorna innan du klipper ut pukorna. Pukorna kvantiseras ju efter de andra trummorna så det blir ju inget extrajobb. Samma sak med drumreplacement. är det inte bättre att editera alla trummor innan du gör ett midispår. jafan, det är nog så. Blir lätt att jag gör lite av allt samtidigt, mixar, proddar, spelar in. Får göra allt stegvis istället då 🙂 Redigerat 19 januari 2011 av Freddy 1
Mojje Cruncher Andersson Postat 17 mars 2011 Postat 17 mars 2011 Tja, Sitter med lite mixar nu, logic kräver att spåren har samma startposition för phaselock när trumspåren är grupperade. Men jag vill gärna klippa ut enstaka pukslag för att slippa läck från dessa kanaler. Kör ni silence på hela spåret då? eller hur gör ni? Jag vill gärna ha bra tryck i pukorna med hyfsat mycket kompressor, men då får jag med mycket annat som grötar till mixen, jag har lagt på hipass för att slippa de värsta cymbalerna, men upplever att det inte räcker. Man kan så klart editera klart, för att sedan klippa upp spåren, men nu ville jag göra allt på en och samma gång 🙂 Tacksam för tips! Gör som du gör med baskagge och virvel! Sidechaina de instrument som tar för mycket plats för pukorna! Låt pukorna styra sidechain. Voila! Pukorna hörs!!! Tada!! 😆 :lol: Piiiz!
crillemannen Postat 17 mars 2011 Postat 17 mars 2011 Ska du editera pukorna, alltså muta när de inte spelar så får du klippa före första cymbal slaget.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.