Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja,

Sitter med lite mixar nu, logic kräver att spåren har samma startposition för phaselock när trumspåren är grupperade. Men jag vill gärna klippa ut enstaka pukslag för att slippa läck från dessa kanaler. Kör ni silence på hela spåret då? eller hur gör ni?

Jag vill gärna ha bra tryck i pukorna med hyfsat mycket kompressor, men då får jag med mycket annat som grötar till mixen, jag har lagt på hipass för att slippa de värsta cymbalerna, men upplever att det inte räcker.

Man kan så klart editera klart, för att sedan klippa upp spåren, men nu ville jag göra allt på en och samma gång 🙂

Tacksam för tips!

Redigerat av Freddy
Annons
Postat

En fråga till, om man kör drum replacement = skapar ett midi-spår för att fylla ut trummorna lite, går det att edit-låsa midin till den ursprungliga Audiofilen?

Postat

högpass för att slippa cymbaler? hur tänkte du då`?

Postat

Du får nog editera trummorna innan du klipper ut pukorna.

Pukorna kvantiseras ju efter de andra trummorna så det blir ju inget extrajobb.

Samma sak med drumreplacement. är det inte bättre att editera alla trummor innan du gör ett midispår.

Postat (redigerat)

högpass för att slippa cymbaler? hur tänkte du då`?

På puk-bussen bara alltså. Menade lågpass så klart. 🙂

Du får nog editera trummorna innan du klipper ut pukorna.

Pukorna kvantiseras ju efter de andra trummorna så det blir ju inget extrajobb.

Samma sak med drumreplacement. är det inte bättre att editera alla trummor innan du gör ett midispår.

jafan, det är nog så. Blir lätt att jag gör lite av allt samtidigt, mixar, proddar, spelar in. Får göra allt stegvis istället då 🙂

Redigerat av Freddy
  • Gilla 1
  • 1 månad senare...
Postat

Tja,

Sitter med lite mixar nu, logic kräver att spåren har samma startposition för phaselock när trumspåren är grupperade. Men jag vill gärna klippa ut enstaka pukslag för att slippa läck från dessa kanaler. Kör ni silence på hela spåret då? eller hur gör ni?

Jag vill gärna ha bra tryck i pukorna med hyfsat mycket kompressor, men då får jag med mycket annat som grötar till mixen, jag har lagt på hipass för att slippa de värsta cymbalerna, men upplever att det inte räcker.

Man kan så klart editera klart, för att sedan klippa upp spåren, men nu ville jag göra allt på en och samma gång 🙂

Tacksam för tips!

Gör som du gör med baskagge och virvel!

Sidechaina de instrument som tar för mycket plats för pukorna!

Låt pukorna styra sidechain. Voila! Pukorna hörs!!! Tada!! 😆 :lol:

Piiiz!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.