CHAE Postat 18 januari 2011 Dela Postat 18 januari 2011 (redigerat) God afton, kära forumister! Jag har en Ibanez AS73B-BKF som jag är dundernöjd med MEN det finns en lite hake: jag skulle vilja ha ett skönt old-school tremolo till den (tänk typ Bigsby). Jag har letat runt lite och hittat Ibanez' egna tremolosystem VBF70 tremolo men vad jag inte riktigt förstår är om det verkligen går att montera ett tremolo "bara sådär" på min BKF. Ett par hål i gitarrkroppen bör väl inte paja guran fullständigt eller vad ad säger ni? (under förutsättning att det är någon som vet vad han/hon gör vill säga). En andra fråga: jag har inte hittat ngn ÅF som har Ibanez' tremolo. Vet ni någon? (Ett länktips skulle vara kalas). Nåja, har ni några andra idéer eller lösningar på mitt problem så kasta iväg dem. Tack på förhand och ha en fortsatt bra kväll /CHAE Redigerat 23 januari 2011 av CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kardo Postat 18 januari 2011 Dela Postat 18 januari 2011 Nåja, har ni några andra idéer eller lösningar på mitt problem så kasta iväg dem. Tack på förhand och ha en fortsatt bra kväll /CHAE Köp en annan gitarr ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 18 januari 2011 Trådstartare Dela Postat 18 januari 2011 Trist att göra dig besviken kompis, men en ny gtr är inte ett alternativ, m'kay 😉 /CHAE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 20 januari 2011 Dela Postat 20 januari 2011 En duktig gitarrmek fixar det där utan problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
CHAE Postat 23 januari 2011 Trådstartare Dela Postat 23 januari 2011 Problem solved. Det var jag som inte sökt tillräckligt mkt. Hittade ett Bigsby-tremolo som inhandlas tämligen snart. Thanks thou. MVH CHAE 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.