Jump to content
Annons

Fördelarna med att slippa träffas irl


Egghuvud

Recommended Posts

Mycket snack om irl och chattande hit och dit. Men det finns fördelar med att slippa träffa folk också.

Man behöver inte gå in i närmare relation med dem. De lånar inte pengar eller ringer och berättar om sina kärleksbekymmer, eller stör en när man inte vill bli störd.

De kan vara som man vill att de skall vara. Lite som boken kontra filmen. I min fantasi ser ni alla roliga ut. Eller som era avatarer (vilket gör att ni inte borde ha riktiga bilder... det förstör alltihop.)

Ni slipper se mig (äggformad irl)

Man kan framstå som intelligentare... man har gott om tid på sig att formulera sina svar, dräpande kommentarer, kvicka kommentarer och kunniga inlägg.

Man kan få upprätthålla sina illusioner helt enkelt. Irl är folk som folk är mest.

Hacke har en del rätt i sina teorier om internetpersonligheter, men det är inte bara av ondo.

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du verkligen menade detta eggis så skulle du ju inte ha gått in och tittat på bilderna från senaste IRLsträffen. Men det gjorde du och följande inträffade:

1. Du var inte med och såg alla partytrix som vi roade varandra med, ingen av oss hade någonsin haft så kul någonsin, medan du såg på bågskytte på Eurosport.

2. Du fick dina illusioner krossade hur vi ser ut...

Två dåliga av två möjliga!

Kom igen nu'ra, henka me till jönköping!

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om jag tycker att Pamela Andersson är rolig att titta på så är jag inte säker på att jag skulle vilja prata Kirkegard med henne.

I min fantasi talar hon flytande hebreiska och har en IQ som matchar min.. på sådär en etthundrasjuttio. 😉 Hon är kultiverad välbeläst har god smak och kan konversera länge och väl om idéhistoria..... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kudne inte sagt det bättre själv 😲 ´När folk har haft IRL-träffar på andra forum tycker jag det har resulterat i att man slutar diskutera det som forumet är til för och mer och mer börjar snacka om privata anelägenheter som "vad gjorde du i helgen?"

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

"vad gjorde du i helgen?"

:rolleyes:

Tackar som frågar.

Jaaaeee, i fredags träffade jag ju bojsen. Lördag var det låg profil. Tog en sväng förbi musikaffären och köpte en trumnyckel i form av ett kors med en orm runt. Skitcoolt. Kollade en del på tv å så. Softade mest.

Själv då?

Link to comment
Dela på andra sajter

"vad gjorde du i helgen?"

😛

Tackar som frågar.

Jaaaeee, i fredags träffade jag ju bojsen. Lördag var det låg profil. Tog en sväng förbi musikaffären och köpte en trumnyckel i form av ett kors med en orm runt. Skitcoolt. Kollade en del på tv å så. Softade mest.

Själv då?

Tackar som frågar.

Jaaaeee, i fredags träffade jag ju bojsen.

Lördag var det låg profil,

Skulle ha tagit en sväng förbi musikaffären (Förstärkardoktorn)

och köpta 3 nya gurasladdar (dom håller inte många accord nu för tiden)

i form av ett kors med en orm runt.

Skitcoolt.

Kollade en del på datan å så.

SoftadeSyntade mest lite grann.

Själv då?

:rolleyes:😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Egget, men jag håller inte med. Fast ändå. Inte. 😉

Det känns ok och få bekräftat att alla på forumet är lika nördiga som man misstänkte (eller inte), men förlusten ligger snarare i att jargongen blir annorlunda. Jag tycker t.ex. att det var lite underhållande (och en nypa spännande) när Danny och jag kaxade oss mot varandra här på forumet, och som man misstänkte skulle vi komma bra överens IRL så nu är alla den magin borta.

Jag tror t.o.m jag skulle komma överens med dbd's puckopolare om jag träffar honom IRL, men när det väl har hänt kommer det att kännas fel och använda termer som puckopolare. Farligt det där med att träffas IRL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med dig Egget, men jag håller inte med. Fast ändå. Inte. 😉

Det känns ok och få bekräftat att alla på forumet är lika nördiga som man misstänkte (eller inte), men förlusten ligger snarare i att jargongen blir annorlunda. Jag tycker t.ex. att det var lite underhållande (och en nypa spännande) när Danny och jag kaxade oss mot varandra här på forumet, och som man misstänkte skulle vi komma bra överens IRL så nu är alla den magin borta.

Jag tror t.o.m jag skulle komma överens med dbd's puckopolare om jag träffar honom IRL, men när det väl har hänt kommer det att kännas fel och använda termer som puckopolare. Farligt det där med att träffas IRL.

Ja, usch...då blir man ju snällare mot varandra....Och vem vill egentligen det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har så rätt, så rätt Egghuvud. Här på forumet kan man exempelvis få intrycket av att Mats och Björn är trevliga lirare. Den som ändå kunde få fortsätta leva med den illusionen.  😉

En mörk vinternatt smyger vi obemärkt in på forumen och blottar våra sanna jag. Ni som inte vill behålla sinnet i god form gör bäst i att inte vara närvarande då.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...