Jump to content
Annons

Plugin-layout


JohnRick

Recommended Posts

Jag använder självklart främst SONAR, men då jag ibland provar Cubase har jag gång efter annan försökt luska ut hur jag i programmet kan sortera de stora mängder pluggar som florerar på disken till en fungerande layout. Borde ju finnas i någon meny nå'nstans, men jag har inte lyckats hitta det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm vet inte om jag fattar ditt problem rätt, men i mappen vstplugins som ligger under Steinberg eller Cubase på hårddisken så kan du själv skapa egna mappar som du lägger varje dll fil i. T e x alla reverb i mappen reverb osv. De flesta kan du flytta manuellt i efterhand men en del måste installeras i rätt mapp från början. På så sätt får du upp t e x mappen reverb i programmet när du öppnar den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att när jag går in på en viss kanal/vst i Cubase för att lägga på en kompressor, säg, så kommer det upp en diger lista på alla installerade plugins, ordnade alfabetiskt om jag minns rätt. Det finns några hundra. Vad jag efterlyser är en simpel funktion som tillåter mig att göra en egen layout så att jag kan sortera alla plug-ins i själva programmet. Så att när man ska smälla på en effekt på ett spår kan jag hitta det avsevärt enklare.

I SONAR finns det under plug-in manager t.ex, där jag skapar egna layouts sorterade efter funktion och varumärke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...