Jocke Boberg (oregistrerad) Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Jag skulle testa mitt nya ljudkort till min bärbara. Ett M-audio USBAudiophile. Det slutade med att det blev en hel låt. Alla instrumenten spelas live utom trummorna som är en sampling. Orgeln är den ovanliga Crumar Organizer, en Farfisakopia som låter Ceasars Palace, etc. * LÅTNAMN: Baby Blues * ARTIST/GRUPP: Jocke Boberg * GENRE: Blues * LÅTLÄNGD: 01.38 * KOMPOSITÖR: Jocke Boberg * PRODUCENT: Jocke Boberg * EV. MEDVERKANDE: Jocke Boberg * INSPELNINGSÅR: 2005 * STORLEK: 3.1 Mb * STATUS: Klar * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Bara njut.
hammagrella Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Schysst! Tänker på Ian Dury (voice) och Squeeze (förmodligen Farfisan 😉 ) men annars liknar det ingenting. Skönt gung! Den blir bättre och bättre hela tiden också....!
Jocke Boberg (oregistrerad) Postat 4 februari 2005 Postat 4 februari 2005 (redigerat) Över 50 nedladdningar och bara en kommentar. Jag förstår precis. Alla behöver en perfekt produktion att i stillhet kalibrera stereon med! Det här verket är en chock för folk. Det är ett så magnifikt och färgsprakande fyrverkeri i stereo att man tappar all förmåga till beskrivning. Man häpnar inför den vackra lovsångens makt!!! Man grips med i orgelns himlaviskningar och faller för Telecasterns trolska ängladarr. Eller inte alls kanske 😛 Trevlig helg! Edit: fler superlativ Redigerat 4 februari 2005 av Jocke Boberg
Håkan Ekberg Postat 4 februari 2005 Postat 4 februari 2005 Kul låt! Låter lite Meduza fast utan snusk 😛 Håkan
Print Postat 4 februari 2005 Postat 4 februari 2005 Absolut ädelt! Texten är så där härligt avancerad och svår att förstå att jag var tvungen att lyssna flera gånger innan jag greppade refrängen. 😛 Ett härligt gung!
Pluffo Postat 4 februari 2005 Postat 4 februari 2005 Får man säga att det var dåligt? Börjar bli trött på sådan här musik som ska låta dåligt, och därmed vara bra eller kul. Det börjar bli dubbelironi av det hela.
®offe Postat 4 februari 2005 Postat 4 februari 2005 Mjaeee, bra gung, schysst proddat, men sången låter som om den är sjungen rätt in i grafikkortet, och öppna L:et i bLues gör att det blir Meduza, fast utan snusk, och ärligt; hur kul är det? Men tappa inte sugen för det, kom igen! 😄 ®
Nisse Postat 4 februari 2005 Postat 4 februari 2005 Härlig orgel! Som du sa, det låter verkligen Ceasar's Palace (och det är ju positivt). 😄 Synd bara att sången är så upphackad och sequencad..eller det kanske är meningen? Sjung in alltihop live annars. Men jag gillar faktiskt detta, synd att låten var så kort bara. 🙂 //Nisse
Debree Postat 5 februari 2005 Postat 5 februari 2005 Hehe, härligt 😛 Du får fram budskapet på ett fint sätt tycker jag 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.