Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej.

Mina gammla inspelningsprylar Echo Layla och Mac har lagt av efter 12 års flitigt användande. Nu är det dax att ivestera nya grejor,vad finns att säga om detta interface :Bundle Steinberg MR816CSX + Cubase 5 Producer Pack EU samt mjukvara .

Vad behöver jag för prestanda på den nya dator som jag oxså behöver köpa nytt,,är det lösa delar/enheter som man plockar ihop själv som blir det bästa eller kan man köpa en färdig Pc dator.

MvH

Redigerat av BRAZZ
Annons
Postat (redigerat)

Vad har du för budget? Vill du inte fortsätta köra på Mac? Vad ska du göra med datorn. Tunga projekt eller simpel inspelning?

Redigerat av fulis
Postat (redigerat)

Budgeten och den nya datorns prestanda vill jag skall anpassas maximalt till interfacet och programvaran,vad summan sedan landar på i slutänden är av underordnad betydelse,därimot inte sagt att jag vill betala för onödigt mycket för den nya datorn.Datorn kommer i huvudsak att gå med audiospår,runt 20 kanaler,,kanske en trummaskin och externa syntar,mindre än så kommer det sällan att bli,snarare mer tryck på datorkraften.

Om vi säger så här att jag skulle vilja nå upp till MacPro 8 kärnigt,fast då med likvärdiga Pc prylar i burken.

Vad tror du (ni) ?

Redigerat av BRAZZ
Postat

Intel har släppt en ny serie processorer som heter Sandy bridge med bra prestanda och priser. Om dom funkar bra med musik vet jag dock inte.

Postat

Tack för svar och info ang Pc,,i dag har jag bestämt att det blir en mac som skall vara basmaskin till studioutrustningen.

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.