Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej,

Jag spånar på hur man ska kunna lösa ljudvolymen när jag senare flyttar till lägenhet. Idag bor jag i hus och kan spela ungefär hur högt jag vill. Men när jag senare flyttar vill jag kunna fortsätta spela högt osv, + att jag vill ha ett sångbås.

Så tanken är att bygga som en korvkiosk som är ljudisolerad + akustikbehandlad där jag ska kunna ha mikrofon till sång samt använda för att micka upp förstärkare, + att jamma lite.

Kan man få det så tyst att man inte stör någon ifall man skulle vilja spela in något väldigt sent när andra i huset sover? Låt oss säga att man bor högst upp i huset och endast har grannar under och brevid.

Hur stor plats bör man avse till detta bås för att akustiken inte vara vara så tråkig att det hade varit bättre med ett "vanligt" rum?

Blir det inte vibrationer ner till grannen under om man har ett bås?

Jag har sökt, men inte hittat något vettigt.

Tack på förhand.

Redigerat av Thorell
Annons
sp0ven (oregistrerad)
Postat

https://www.studio.se/index.php?showtopic=66728

Jag byggde detta. Skitbra!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.