simonwellander Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Hej! Mitt namn är Simon. Jag funderar på att koda en hemsida där vem som helst kan ladda upp sina låtar gratis. Du ska inte behöva skapa ett konto först (alltså du behöver inte bli medlem) för att ladda upp låtar som sedan alla kan ladda ner. Det spelar ingen roll vilken sorts musik du gör som tex techno, hårdrock eller dansband alla är välkomna att lägga upp DERAS låtar 🙂 Dock så vet jag inte riktigt vad sidan ska heta, det är det som är svårast. Men vad tror ni? Är det något att satsa på ? skulle ni vilja använda en sådan sida tex. Mvh Simon
Assar Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Oavsett namn, se bara till att det inte laddas upp upphovsrättsskyddat material, då blir du personligen ansvarig för det.
simonwellander Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 assar: tack för påminnelsen ☺️
saverman Postat 15 januari 2011 Postat 15 januari 2011 Ska du köra det på egen server? Det kommer krävas en jäkla massa lagringsutrymme och bli en del trafik om du får ruljans på det.
simonwellander Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 saverman: det är fortfarande oklart 😕
simonwellander Postat 15 januari 2011 Trådstartare Postat 15 januari 2011 Denna sida låter väl lite för bra för att vara sann? http://www.t35.com/ 😮
D Vibe Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Denna sida låter väl lite för bra för att vara sann? http://www.t35.com/ 😮 Antagligen inte. Väljer du gratisvarianten blir det väl massa reklam troligtvis?
Dingbats Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Jag förstår inte riktigt vad som är tanken. Ska det bara vara en filuppladdningssida som typ Mediafire, Megaupload, Rapidshare, eller typ Soundcloud? Om man inte ska registrera sig blir det väl svårt att få till något nätverkande eller communitykänsla? Jag förstår inte riktigt vad som skulle locka användare och vad du får ut av det.
Jetblack Postat 16 januari 2011 Postat 16 januari 2011 Rätta mig om jag har fel, men är inte utbudet redan större än efterfrågan på liknande tjänster...?
JJRockford Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Innan du sätter igång och börjar koda så tycker jag du ska fråga dig vad som ska göra din sida unik och attraktiv jämfört med alla andra redan etablerade och liknande sidor? Det är klart, sitter du inne med någon super-idé så förstår jag om du inte vill beskriva allt här innan du har kommit igång... 🙂 Men det finns som sagt "några" sidor som redan gör det du beskriver.
Piccazzo Postat 19 januari 2011 Postat 19 januari 2011 Hej! Mitt namn är Simon. Jag funderar på att koda en hemsida där vem som helst kan ladda upp sina låtar gratis. Du ska inte behöva skapa ett konto först (alltså du behöver inte bli medlem) för att ladda upp låtar som sedan alla kan ladda ner. Det spelar ingen roll vilken sorts musik du gör som tex techno, hårdrock eller dansband alla är välkomna att lägga upp DERAS låtar 🙂 Dock så vet jag inte riktigt vad sidan ska heta, det är det som är svårast. Men vad tror ni? Är det något att satsa på ? skulle ni vilja använda en sådan sida tex. Mvh Simon För sent ute tror jag. Som det sagts finns det redan ett 100 tal liknande siter med olika inriktningar. Utan en massiv marknadsföringskampanj tror jag att din site kommer att försvinna i mängden av liknande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.