Jump to content
Annons

pme (oregistrerad)

Recommended Posts

  • 1 månad senare...
Annons
pme (oregistrerad)

Det tycks vara en del problem med 6.0.2 speciellt för microsoft användare denna gång för ovanlighetens skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör Cubase 6.02 med Win 7 och Nexus 2.2 eller vilken som nu är sista...inga problem...

Link to comment
Dela på andra sajter

robdegen (oregistrerad)

Om man inte har dongle, får man den i elements versionen då?

Läste någonstans att dongle medföljer bara till artist o fullversionen.. Men hur gör man då vid uppgradering från elements till artist?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man inte har dongle, får man den i elements versionen då?

Läste någonstans att dongle medföljer bara till artist o fullversionen.. Men hur gör man då vid uppgradering från elements till artist?

Elements använder "soft e-licenser", så där används ingen USB-nyckel. Vid uppgradering till de större versionerna så får man därför köpa till en USB-nyckel också, eftersom den inte finns med i uppgraderingarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

ska göra en liten uppdatering av datorn i veckan och tänkte uppgradera mig till 6:an nu efter mycket tänkande...

har inte vågat uppdatera mig sen 5.1.0 (p.g.a tidigare bugg-erfarenheter från uppdateringarna 3 och 4)

och eftersom jag lagt mycket pengar på pluggar så vill jag vara säker på att det funkar.

viktiga plugins som måste funka:

Waves Studio Classics Collection (SSL, V-Series, API)

Waves Platinium.

KORG Legacy Collection.

Arturia Analog Experience.

är det någon som har dessa o kör i 6:an? funkar det bra?

kör windows 7 64bit med ljudkorten: Line6 UX8 och PreSonus StudioLive 16.0.2.

Nämn några fördelar med 6:an som 5:an inte har, var på ett seminarium om 6:an på SAE för ett tag sen och dom visade mest de nya plugin:sen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämn några fördelar med 6:an som 5:an inte har, var på ett seminarium om 6:an på SAE för ett tag sen och dom visade mest de nya plugin:sen.

64-bit C6 funkar bra med 32-bitpluggar. Det funkar som "skit" i C5.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tycks vara en del problem med 6.0.2 speciellt för microsoft användare denna gång för ovanlighetens skull.

Går det att avinstallera denna update och "nedgradera" till 6.0 utan att behöva blåsa om hela Cubase 6?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...