pme (oregistrerad) Postat 27 april 2011 Postat 27 april 2011 6.0.2 finns nu att ladda ner från steinberg.
Dj_Aladdin Postat 3 juni 2011 Postat 3 juni 2011 6.0.2 finns nu att ladda ner från steinberg. Efter uppdatering till 6.02 slutade mitt Nexus 2.2 att fungera. Funkar bra med 6.0. Ominstallation löste inte problemet.. Bara ett tips :s
pme (oregistrerad) Postat 3 juni 2011 Postat 3 juni 2011 Det tycks vara en del problem med 6.0.2 speciellt för microsoft användare denna gång för ovanlighetens skull.
D200 Postat 3 juni 2011 Postat 3 juni 2011 Kör Cubase 6.02 med Win 7 och Nexus 2.2 eller vilken som nu är sista...inga problem...
Linus Postat 4 juni 2011 Postat 4 juni 2011 Cubase 1 är grejer det Tänker du på Cubit för Atari eller Cubase 1 för Mac?
robdegen (oregistrerad) Postat 4 juni 2011 Postat 4 juni 2011 Om man inte har dongle, får man den i elements versionen då? Läste någonstans att dongle medföljer bara till artist o fullversionen.. Men hur gör man då vid uppgradering från elements till artist?
Claes Holmerup Postat 4 juni 2011 Postat 4 juni 2011 Om man inte har dongle, får man den i elements versionen då? Läste någonstans att dongle medföljer bara till artist o fullversionen.. Men hur gör man då vid uppgradering från elements till artist? Elements använder "soft e-licenser", så där används ingen USB-nyckel. Vid uppgradering till de större versionerna så får man därför köpa till en USB-nyckel också, eftersom den inte finns med i uppgraderingarna.
boygirlme Postat 5 juni 2011 Postat 5 juni 2011 ska göra en liten uppdatering av datorn i veckan och tänkte uppgradera mig till 6:an nu efter mycket tänkande... har inte vågat uppdatera mig sen 5.1.0 (p.g.a tidigare bugg-erfarenheter från uppdateringarna 3 och 4) och eftersom jag lagt mycket pengar på pluggar så vill jag vara säker på att det funkar. viktiga plugins som måste funka: Waves Studio Classics Collection (SSL, V-Series, API) Waves Platinium. KORG Legacy Collection. Arturia Analog Experience. är det någon som har dessa o kör i 6:an? funkar det bra? kör windows 7 64bit med ljudkorten: Line6 UX8 och PreSonus StudioLive 16.0.2. Nämn några fördelar med 6:an som 5:an inte har, var på ett seminarium om 6:an på SAE för ett tag sen och dom visade mest de nya plugin:sen.
Dj_Aladdin Postat 8 juni 2011 Postat 8 juni 2011 Nämn några fördelar med 6:an som 5:an inte har, var på ett seminarium om 6:an på SAE för ett tag sen och dom visade mest de nya plugin:sen. 64-bit C6 funkar bra med 32-bitpluggar. Det funkar som "skit" i C5.
Dj_Aladdin Postat 8 juni 2011 Postat 8 juni 2011 Det tycks vara en del problem med 6.0.2 speciellt för microsoft användare denna gång för ovanlighetens skull. Går det att avinstallera denna update och "nedgradera" till 6.0 utan att behöva blåsa om hela Cubase 6?
Dj_Aladdin Postat 29 juli 2011 Postat 29 juli 2011 Cubase 6.0.3 finns nu för nerladdning. Då ska vi testa det så ska vi se om det bättrar sig ^^,
spaceman Postat 8 september 2011 Postat 8 september 2011 Cubase 6.0.4 hotfix har släppts... http://www.steinberg.net/en/newsandevents/news/newsdetail/archive/2011/09/07/article/cubase-604-hotfix-update-1674.html
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.