Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

http://www.quizazz.com/quiz.php/796383/Farbror-frekvens/

Reglerna: Inga hjälpmedel som är fuskiga, varken digitala eller analoga. Bara hemsidan och högtalare. Man får ha igång sin DAW för att referenslyssna på frekvenser före eller efter quizzet men aldrig samtidigt.

Den som bryter mot reglerna kommer att drabbas av hårddiskkraschar och dåliga mixar i sju år!

100& rätt med gott samvete = farbror frekvens!

Redigerat av laxlaxlax
Annons
Postat

Joachime: This is hardcore, baby!

Jo, jag märkte det.

Jag gick på att identifiera en referens. En frekvens som jag var ganska säker på, och försökte bena ut de andra svaren utifrån den. Funkar bra så länge referensen stämmer. Gissar att den inte gjorde det den här gången. 🙂

drloop (oregistrerad)
Postat

Gjorde ett snabbis lite självsäkert. så där.... 41%.

Hade varit kul att se hur fel man var.

Postat

Gjorde ett nytt försök. Samma hörlurar dock.

Åh nej.. du är inte farbror frekvens..

Prickade 6 av 12

Jag känner för att komma med en bortförklaring.

Tror jag blir lurad av att det resonanta filtret skapar övertoner. Centrumfrekvensen är kanske egentligen lägre än det jag hör.

Det vore kul om någon annan vågade sig på ett försök.

Postat

Övertoner? Ser inte några sådana i min frekvensspektrumanalysator.. blir det verkligen sådana med en eq?

Du får väl acceptera att du inte är Farbror Frekvens..

drloop (oregistrerad)
Postat

Vad är han då?

Bara Farbror?

🙂

Postat (redigerat)

Övertoner? Ser inte några sådana i min frekvensspektrumanalysator.. blir det verkligen sådana med en eq?

Bortförklaring som sagt. Jag hör resonans kring centrumfrekvensen och det borde skapa övertoner. Var de ligger och hur starka de är har jag ingen aning om. Jag har inte analyserat materialet. Det vore detsamma som att fuska.

Redigerat av joachime
drloop (oregistrerad)
Postat

Fuska är la gött... speciellt i lyssningstester. Då får man ju visa sig på styva linan och bevisa att man har guldöron. fega inte ur nu utan kör på med analysatorn!

Postat

Bortförklaring som sagt. Jag hör resonans kring centrumfrekvensen och det borde skapa övertoner.

Hmm.. resonans? Ingen eq kan väl självoscillera och skapa övertoner? Säker på att du inte blandar ihop begreppen och tänker i synt-termer? Om du inte menar det som akustiskt händer i dina hörlurar/högtalare.

Postat

Hmm.. resonans? Ingen eq kan väl självoscillera och skapa övertoner? Säker på att du inte blandar ihop begreppen och tänker i synt-termer? Om du inte menar det som akustiskt händer i dina hörlurar/högtalare.

Du har nog rätt. Jag gick på minnesbilden av testet när jag resonerade/spekulerade i resonans.

/Farbror joachime

• 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.