Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Idag sitter jag med ett par Adam A5. Jag skulle vilja ha en sub för att komma ner lite i dom lägre frekvenserna. Är Sub7 bra eller ska man satsa på någon annan?

Läste att den inte är skrämad, vad spelar det för roll?

Sub7an har utgångar för mina A5or väl? Det är väl så jag kopplar, Stereo ut från ljudkortet in i subben(L/R) sen L och R ut från subben till mina A5or?

Tack på förhand.

Annons
Postat

Är Sub7 bra eller ska man satsa på någon annan?

Det går enl min åsikt inte att utse en skitbra sub eller "marknadens bästa sub". Antingen gör den det den ska eller så gör den inte det.

En dålig sub låter honkig och ansträngt pappig, en bra sub återger de frekvenser den utger sig för att kunna återge. Adam suben gör det den ska utan att bottna eller låta honkig.

Det spelar ingen roll alls så länge du inte planerar att ställa dina skärmar bredvid suben på golvet eller suben på skrivbordet.

Sub7an har utgångar för mina A5or väl? Det är väl så jag kopplar, Stereo ut från ljudkortet in i subben(L/R) sen L och R ut från subben till mina A5or?

Ja

Tack på förhand.

Skål!

Postat

Idag sitter jag med ett par Adam A5. Jag skulle vilja ha en sub för att komma ner lite i dom lägre frekvenserna. Är Sub7 bra eller ska man satsa på någon annan?

Den funkar bra till A5:orna. 🙂

Enda anledningen att ha magnetisk skärmning, är att monitorerna inte ska störa CRT-skärmar (och hur många kör egentligen fortfarande med sådana...?), så det är ganska onödigt nu för tiden.

Stämmer bra. 🙂

Postat

Hade en Sub 7 till mina A7:or. Den åkte tillbaka efter 2 veckor då det blev ärligare med bara 2 monitorer. Mitt rum är på dryga 20 kvm och jag har inte möjlighet att akustikbehandla hur mkt som helst i botten. Se till att ha öppet köp för det är inte säkert det blir så bra som du hoppas på men du kanske har andra förutsättningar. Själv hade jag valt lite större monitorer. Det är bra tryck i Sub7. Dina grannar kommer hata dig om du har några =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.