Jump to content
Annons

Göra om line-outen


tvåtakt

Recommended Posts

Kan man göra om line-outen på en gitarrförstärkare så att man fortfarande har ljudet ut?

Ljudet stängs ju av så fort man pluggat in en kabel. Grejen är att min högtalare är väldigt liten (Microcube) och det finns ju ingen botten i högtalaren, och line-outen låter alldeles för dov, finns ingen bra diskant i line-outen.

Så jag tänkte om man kunde göra det bästa av det hela (har inte råd att skaffa bättre förstärkare helt enkelt) och göra så man kan linea och micka samtidigt... Då kan man high och low passa kanalerna så man får botten från linen och diskanten från micken

Jag är inte ett dugg teknisk så jag har ingen aning, men om det går att göra så vill jag gärna göra det

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Är inte såna där DI boxar bara till för att användas till typ datorförstärkare som Guitar Rig å sånt???

Annars fattar jag inte hur det ska funka.

Å Behringer, är dom tillräckligt bra eller bör jag lägga på ett par hundra för att inte ångra mej?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det billigaste sättet är troligen att löda om kontakten i stärkaren. Det finns ju nåt där som gör att när du sätter i kabeln så kopplas den interna högtalaren ut. Det borde funka med en liten lödbrygga. Om du nu kan löda eller har en kompis som kan ordna det.

// gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Det billigaste sättet är troligen att löda om kontakten i stärkaren. Det finns ju nåt där som gör att när du sätter i kabeln så kopplas den interna högtalaren ut. Det borde funka med en liten lödbrygga. Om du nu kan löda eller har en kompis som kan ordna det.

// gunnar

Måste man löda?

Jag föreställde mej att det kanske bara var en sån där metallgrej som nuddar kontakten som typ "stänger av förstärkaren" och om man böjde bort den så skulle den låta

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du inte ska ge dig på det där själv. Kolla med nån verkstad vad dom tror och vad det skulle kosta. Förstärkare är ju konstruerade på olika sätt så det finns inte nåt generellt svar som funkar på alla stärkare.

kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...