Jump to content
Annons

Vilket headset går att använda till både...


Radio Krokom

Recommended Posts

Jag är på jakt efter headset som går att använda både till datorn och vanliga analoga mixerbord. Vanliga datorheadset, rätta mig om jag har fel måste ha en strömmatning för att fungera? "Riktiga" headset kostar pengar. Finns det några headsets som är billiga och fungerar till både dator och vanliga mixerbord? Tips önskas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag är på jakt efter headset som går att använda både till datorn och vanliga analoga mixerbord. Vanliga datorheadset, rätta mig om jag har fel måste ha en strömmatning för att fungera? "Riktiga" headset kostar pengar. Finns det några headsets som är billiga och fungerar till både dator och vanliga mixerbord? Tips önskas!

Du vill ha ett headset att mixa i, men som du även kan koppla in i datorns hörlurs-utgång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag vill använda det till att både använda till ett vanligt mixerbord (radiosändning) och även till datorn då det behövs. Jag tror att vanliga datorheadset kräver ca 5 volt i matning för att fungera. Ett vanligt mixerbord har 0 eller så kopplar man in 48volt och då ryker dessa headset. Men det kanske finns på marknaden de som klarar detta? Jag behöver ca 5 st så det gäller att hålla ner priset

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit på CO och tittat och även köpt... De tålde inte 48 volt... De fungerade heller inte före då jag testade utan fantommatningen.

Men har jag förstått det hela rätt så hamnar inte fantommatning på outputs. och du behöver inte fantommatning för hörlurar heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har varit på CO och tittat och även köpt... De tålde inte 48 volt... De fungerade heller inte före då jag testade utan fantommatningen.

Hur kopplar du egentligen? Fantommatning sitter väll oftast bara på ingångarna på mixerbord? Eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte på hörlurarna utan på mikrofonen i headsetet. Hörlurskontakten sätter jag i hörlursförstärkaren. Mik-kontakten i mixerbordet.

Okej, då är jag med, det var jag som missuppfattade ordet headset. Sådana små mickar är väl dynamiska och behöver knappast fantommatning.

Dessa kanske?

http://www.thomann.de/se/sennheiser_pc151headset.htm

Så köper du till ett gäng sådana här

http://www.thomann.de/se/the_sssnake_1820_adapter.htm

Redigerat av P Forsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...