Frågnörd Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Hej! För en tid sedan jobbade jag med ett gratisprogram i en mixologikurs - i detta program fanns en plug med vilken man kunde spela upp en audio-signal via sitt MIDI-klaviatur. Man spelade alltså in ett ljud via sin mic, pillade lite med start- och stoppmarkörer för rätt attackkänsla och sedan gjorde man någon slags rudimentär ADC och vips så kunde man spela en månskenssonat med gummisnoddsljud (eller vad man nu valt att spela in för ljud). Jag söker en mer eller mindre identisk VST till Cubase - och skulle vara väldigt tacksam för hjälp!
laxlaxlax Postat 7 januari 2011 Postat 7 januari 2011 Googla på vst sample player, ladda ner o prova dig fram, finns många gratis! Tror jag provat en från KVR som var bra.
Frågnörd Postat 7 januari 2011 Trådstartare Postat 7 januari 2011 Googla på vst sample player, ladda ner o prova dig fram, finns många gratis! Tror jag provat en från KVR som var bra. Satt och googlade i en evighet utan något som helst vettigt resultat innan jag skrev denna tråd, blev ruskigt förvånad - trodde jag skulle få tag på en bra VST vid första sökningen. Antar att jag inte sökte med rätt ord 🙂 Stort tack för tipset!
Lundin Postat 12 januari 2011 Postat 12 januari 2011 Fick upp minst ett par hundra träffar på ordet "vst sample player" så du kanske inte tryckte på knappen "sök" ? KvR är också ett bra alternativ att kolla upp ett av alternativen som dök upp efter en sökning
Frågnörd Postat 14 januari 2011 Trådstartare Postat 14 januari 2011 Fick upp minst ett par hundra träffar på ordet "vst sample player" så du kanske inte tryckte på knappen "sök" ? KvR är också ett bra alternativ att kolla upp ett av alternativen som dök upp efter en sökning Nej, alltså jag sökte på typ ALLT förutom just "vst sample player" 🙂 Tack för ditt tips! Det uppskattas.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.