Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

har inte något bra svar på din fråga men av egen erfarenhet svarar jag såhär..

förgreningssladdar funkar inte i längden.. händer det något med sladden.. jaa då funkar ju inget..

köp heller inte billigaste strömförsörjare. de lägger av.. för några hundrlappar mer får du en bra mycket bättre

kolla upp danska cioks! har själv 3st och har avverkat allt från trex, h-benton (i studio som jag slängde) och något annat jag fick.

cioksen har aldrig krånglat så länge jag haft dem. de är bra, smidiga och har lång kabel. går aldrig till något annat.

så om du är seriös med dina pedaler skulle jag inte rekomendera förgreningssladd. om du nu inte sitter i studio och klickar på pedalerna med händerna och inte packar ner dem varje kväll efter gig.

Postat

inga problem i hemmamiljö,

orkar inte dosan driva alla pedaler så är det som om det är dåliga batterier,

köp en till.

ska du rodda runt prylarna så är det säkrast med en dosa / pedal

+ förgrening i reserv.

Postat

Ok, men så länge jag mest lirar hemma och utrustningen står på samma ställe (och inget händer med sladden), är det egentligen ingen skillnad på en strömförsörjare och en adapter med förgreningssladd?

Postat

Ok, men så länge jag mest lirar hemma och utrustningen står på samma ställe (och inget händer med sladden), är det egentligen ingen skillnad på en strömförsörjare och en adapter med förgreningssladd?

Nej, egentligen inte.

Men med billigare strömenheter (typ Harley Benton) kan man få till missljud i en "större" kedja. Även jag har provat några olika varianter när jag turnérade världen över och har landat på en gammal hederlig förgreningsdosa. Alternativt (när jag tar få pedaler) en vanlig 9V-adapter med en daisy chain (förgreningssladd).

Rekommenderar också Cioks, de är väl några av de bästa. Kolla med Marcus på http://basstore.se/Basstore/cioks.html så hjälper han dig!

Postat

Är det inte så att sådana där boxar med separata utgångar kan ha isolerat utgångarna, så att man slipper oroa sig för jordloopar och sånt?

Gratch (oregistrerad)
Postat

billigare modeller har även tyvärr en tendens att kunna ge ostabilt flöde av ström så även om det ska vara 9v kan det vara mer eller mindre vilket kan skada pedalen på längre sikt

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.