Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Min båtpolare gav sin grabb en cort elgitarr och nån liten förstärkare i julklapp till sin unga son. Nu är grabben igång som bara den och spelar hela dagarna, och farsan frågar mig om jag vet nån bra "pedal" att köpa till grabben. Farsans börs är tunn, men han vill ändå ge grabben ett bra intresse typ. Jag själv gillar inte alls multieffekter, men tyckte den här Behringern verkade helt perfekt med alla sorts ljud och bra pris:

http://www.thomann.de/se/behringer_xvamp_gitarrenmultieffekt.htm

Den där finns väl på deras hemmaplan i Borås oxå...

Har ni nåt ännu bättre förslag? Pojken är väl typ elva år. Och en nybliven rockare! tongue.gif

Annons
Postat

Den är säkert helt ok. I den åldern är det ju lite viktigare att disten glöder än att de mer subtila nyanserna i dynamisk rörkompression återges i full detalj... 😉

Postat

Min kompis har en Zoom G2.1 som inte riktigt är bra nog för han idag men som han klarat sig på rätt länge.. den kanske han kan tänka sig sälja, det finns inbyggd trummaskin och grejor. För 8-900 släpper han den säkert om det är intressant..

Postat

Min kompis har en Zoom G2.1 som inte riktigt är bra nog för han idag men som han klarat sig på rätt länge.. den kanske han kan tänka sig sälja, det finns inbyggd trummaskin och grejor. För 8-900 släpper han den säkert om det är intressant..

Tack för erbjudandet, men han slår nog hellre till på den billigare och nya pedalen...

Postat

V-ampen är en alldeles utmärkt multi-fx, och helt oslagbar till det priset. När Fuzz testade den ansåg dom den vara lika bra ljudmässigt som den då minst tre gånger dyrare Line6 Pod. Har även hört en del hyfsat etablerade artister köra med den, t ex en av killarna i Dark Tranquitillity (hur det nu stavas).

Annars kan det vara ide att jaga fatt på en Korg AX1500G, en smidig och stabil sak med metall-chassi som låter väldigt bra, och som knappast lär kosta mer begagnad än xv-vampen.

Boss GT-3 och GT-6 är andra pedaler som också bör vara extremt prisvärda begagnade nuförtiden.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.