Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej, sitter på ett stort mixprojekt och efter helgens alla timmar kom jag tillbaka nu för att starta PT o mixen men den stannar på "Loading Delay".. i enhetshanteraren står de sen att Pro Tools svarar inte...

alla andra projekt går att starta även dem som är tyngre mixade och fler kanaler men ej detta och inga av de 50 backup filerna...

jag sitter på

Pc Quad 2.6 win xp

8gb ram (32 bit xp kan ju bara använda 3,2 gb).

digi 003

Pro Tools 8.0.0

sitter nu och laddar ner Pt 8.0.4 update men om de inte hjälper? finns de nån annan lösning än att mixa om allt eller byta dator?

de konstiga är ju att de gick fint att mixa o bounca ner projektet. använder en del waves pluggar och t-racks s3.

playback engine är på 1024 såklart.

/Jens

Annons
jsrecording (oregistrerad)
Postat

Hej!

Har du provat import session data?

Om inte,

Starta ett tomt Pro tools dokument,

Gå till Import under fliken file, välj session data,

leta nu upp din fil som inte vill starta och öppna den.

Nu kan du välja att importera alla dina spår från ditt "skadade" projekt till

det nya du skapade.

//Jörgen

Postat

Tyvärr funka de ej.. De gick att få in de 20 trumspåren. Men när ja ville ha in bas o delay o rev frös datorn igen.

Kan de ha med att göra att ja nyss installerat 003 ist för 002?

Mvh Jens

Postat

Mycket jobbigt för dig!!!

Har du ingen backup på projektet nån annanstans? En tidigare version eller liknande? Kan du öppna det?

Försök att lägga projektet på ett annat ställa på din audio HD och testa igen.

Kan vara HD som är skadat just där projektet ligger.

Kolla och diagnostisera din HD.

Hoppas det löser sig.

jsrecording (oregistrerad)
Postat

Hej.

Nej jag tror inte det har med din uppdatering från 002 till 003 att göra.

Prova en import session data men välj bort delayet och Reverbet.

Du kan ju alltid göra en import session data till för att utesluta vad som bråkar.

Jag vet också att det har varit problem (Ev. tidigare versioner) med att programmet inte vill starta om man hade automatiserat sendarna.??..

Jag har tidigare haft problem med vissa pluggar, när pluggarna har varit för gamla för den versionen Pro Tools jag hade.

Jag köpte uppdateringar till dem och nu funkar det kanon.

//Jörgen

Postat

Har själv haft liknande problem med Pro Tools, men det har oftast löst sig med Import session data och att exkludera timebased effects, men du kan ju även pröva att kanske avinstalera det delay som du använder i projektet och sedan pröva att öppna, har prövat det förrut och det har funkat fin fint, Sen så ska man alltid ha backups! Det har man lärt sig den jobbiga vägen 😛

Hoppas det löser sig!

//Linus

Postat

om det står "Loading Delay" så känns det ju som flera ovanstående sagt...det delay du har använt i mixen är Fcked-up.

Postat

tack för alla svar, provat det mesta nu. import session gick ej. nu hänger sig datorn på "restoring window".. olika varje gång.

MEN, fick tipset att hålla nere shift under hela uppstarten och bypassa effekterna. de blev inactivated men nu går de inte att använda ssl komp och eq för "pluggarna finns ej i preset mappen"......

projektet gick altså igång och alla andra effekter gick att activera utom dem.. huvudsaken är att alla mixar går att öppna så!

nått måste ju va tokigt för så här har den aldrig strulat innan på 1,5 år. så nu har jag köpt 2 nya hårddiskar, ramminnen, win 7 64bit och pro tools 9!!

allt finns på back-up btw.

ny fråga: efter installationen av pt9 och alla pluggar o instrument, kan jag föra över hela pro tools mappen från min externa hd och öppna mixarna o få samma eq, rev, comp inställningar?????

tack för hjälpen //jens

Postat

Kanon, då verkar det som om SSL pluggarna var boven i dramat.

Yes, PT9 är bakåtkompatibelt. Gjorde detsamma själv nyligen då jag installerade PT9 då jag hade 8.0.4 tidigare. Allt öppnas som vanligt. Ett bra tips är att spara "plug-in settings" mappen innan så att man inte tappar alla sina egna sparade plug-in presents (om du har några). Man kan även spara projekt som "save session copy" och inkludera plug-in settings så finns alla relaterade plug-in settings i sessionsfoldern.

Jag kör Mac dock, men det bör inte vara någon större skillnad.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.