Jump to content
Annons

Välja högtalare d’feldt audioengine 5 & KRK RP6

Recommended Posts

Mr Simpson (oregistrerad)
Postat

Hej kära Studio forum medlemmar.

Jag är ny medlem och skulle behöva akut hjälp omgående med ett bekymmer som jag har.

Jag står i färd med att handla ett par högtalare/monitorer till min dator och vet inte vad jag ska ha.

Jag har ett bra ASUS ljudkort, hahaha ja för att vara vanlig dator då, kostar 1500:-. Men Funderar nu över vad jag ska ha för något att lyssna ut.

Först tänkte jag köpa ett par..d’feldt audioengine 5, men sen fick jag upp ögonen på monitorer och då slog det in på efter lite letande KRK RP8 ROKIT G2, men dessa läste jag var mycket basstarka i litet rum med mycket möbler? Så jag funderade på lillebrodern KRK RP6 ROKIT G2. Pengarna mellan dem är bara 500:- så frågan är vilket som är mest i litet rum, och trångt?

MEN, fick höra av en att monitorer är väldigt raka och neutrala, nakna, och tråkiga, och kanske inte skulle vara så roliga att ha till musik att sitta och lyssna på. Därför ställer jag frågan här, och ser om ni kan ge mig några råd vad jag ska göra.

Jag har läst i ett år tillbaka i forumet, och kommentarer som gå och lyssna undanbeder jag mig och det starkaste. Då skulle jag be att få låna hem båda paren och lyssna hemma, och det vet jag ingen butik som gör i Malmö. Så det är inte det rådet jag är ute efter. Er sakkunnighet om monitorer och kanske om KRK och om dem passar till datorer och till musiklyssnande, ja det är det jag frågar mig, och kanske ni vet något om just d’feldt också.

Hoppas ni kan hjälpa mig.

Mvh.....Peter

Annons
Mr Simpson (oregistrerad)
Postat

Tack för hjälpen jag fått. :rolleyes:

Den hjälpte. Jag har suttit och plöjt igenom den länken och kommit fram till ett beslut. och det blev att inte köpa billiga monitorer, som är 4-500:-

Dem är ju ganska fattiga på ljud också, och jag vill ju (tror jag) ha lite färg på ljudet, när jag sitter och lyssnar så då får det bli den renodlade d’feldt audioengine 5 högtalaren som får arbeta hemma hos mig. Har ett par hörlurar öppna på 3500:- som jag också kan använda om jag vill ha lite annan musik, lite renare och luftigare. Får se hur dessa låter, ska bli intressant.

Tack till den som visade intresse på denna korta tiden.

Ryan (oregistrerad)
Postat

Vilka lurar blev det? 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.