novation (oregistrerad) Postat 30 januari 2005 Postat 30 januari 2005 (redigerat) Hej alla. Sorry att jag slänger ut en låt såhär, utan att varit särskilt delaktig i att kommentera andras låtar. Eller för den delen ens postat i trådar av varje slag.. 😎 Vart borta ett tag, men nu är man tillbaka igen. Vill ha lite tips och hjälp här, tycker det låter 'burk' och instängt på mitt senaste alster. Beror på vad? Krockar Kick och bass alldeles eller är det nåt annat jag inte fått riktigt koll på? Vill här främst ha kommentarer om mixning/mastering eftersom jag är relativt nöjd med låten i sig. Dock ska jag lägga om stråkpartiet i breaket en aning, eftersom jag fått höra att de är för lika en låt redan gjord.. Tack & bock för alla ev. kommentarer/hjälp! LÅTNAMN: I Care - If You Do ARTIST/GRUPP: Petri GENRE: Trance LÅTLÄNGD: 05:32 KOMPOSITÖR: Petri PRODUCENT: Petri EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 7,6MB/192kbps STATUS: Skiss (Som sagt ska stråkarna läggas om, och ev. blir det vocalpålägg på denna) LÅTLÄNK HI Q: I Care - If You Do (HiQ) LÅTLÄNK LO Q: I Care - If You Do (LoQ) Redigerat 30 januari 2005 av novation
kallemio Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 Jag sitter i hörlurar nu och kan inte komentera mixning o mastering, men jag tycker att det låter väldigt "out of date" typ trance alá 1999 eller nått... Sen tycker jag att du borde fläska på med en fetare lead i reffen,, Det låter inte dåligt, men det kännst väääldigt gammalt
Linus Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 Lite smådetaljer... Ibland känns det som det lutar lite mer i höger kanal än i vänster. Vid breaken (t.ex. 1:15) ligger det ganska skarp stereobredd på clap, cymbaler och percussion. Plocka in dem lite och låt dina syntar och pads äga stereobredden istället! 😎 Snabb fade på slutet är för avhugget. Låt klinga. Vad gäller masteringen tycker jag att EQ:n är fin, tycker inte att det krockar något. Du kan pressa upp 3 dB till på limitern så har du samma energi som många trance-cds. Men det är som sagt små detaljer. Annars gillar jag det här spåret!! Skulle faktiskt kunna köpa den på vinyl. Tummen upp! 😆
BjornSilver Postat 31 januari 2005 Postat 31 januari 2005 Hmmmm jag tyckte det var sjysst som fan! inget att kommentera, tyckte det var skönt upplagt man e ju van att det ska ligga så perfect i mitten av panoreringen men jag tycker det funkar 😉
novation (oregistrerad) Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Tackar för kommentarerna. Jepp, jag låter alltid 'out-of-date' Har liksom fastnat.. 🙂 Ska kika på stereobredden mm. den dagen jag orkar lägga om stråkarna som planerat.
Ken Kängström Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Tackar för kommentarerna. Jepp, jag låter alltid 'out-of-date' Har liksom fastnat.. 🙂 Ska kika på stereobredden mm. den dagen jag orkar lägga om stråkarna som planerat. Älskar verkligen sådan här trance =). Full pot av mig för att jag är svag för detta hehe. Gjort i Reason eller inbillar jag mig?
nadom Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 För det första tycker jag verkligen inte om sån här pop-fån-tiesto-tance men detta kanske låter snyggt men i den här genren är ju det absolut svåraste att låta orginell - vilket din låt inte gör. Men jag förstår mig som sagt inte på denna typen av musik - ungefär som operametall eller pearl jam. Försök komma på nåt nytt så kan det lungt bli bra. Du kan ju få de å låta snyggt.
Reason Postat 2 februari 2005 Postat 2 februari 2005 Tycker det låter bra, som alla dina låtar gör(välproddat och snyggt). Bra jobbat 🙁 Om de sen låter som 1999 eller 1983 är väl skit samma
novation (oregistrerad) Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 Annars gillar jag det här spåret!! Skulle faktiskt kunna köpa den på vinyl. Tummen upp! 😛 Det kan du nog göra någon dag framöver. 🙂 Om allt går som tänkt villsäga.
cm0s Postat 8 februari 2005 Postat 8 februari 2005 Det här låter mer som euro-dance utan sång 🙁 Du borde lägga ned mer arbete på trumljuden. Det låter bra, men jag har svårt att tänka mig att någon erkänd trance-DJ skulle spela det här. Det låter för cheesy 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.